• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36357
+
-

شبیه‌سازی یک رؤیای دیرین

شبیه‌سازی یک رؤیای دیرین


در روزهایی که حضور در استادیوم‌های فوتبال برای دختران و زنان علاقه‌مند به فوتبال هنوز یک رویاست، بازی فینال جام باشگاه‌های آسیا بین نماینده کشورمان و کاشیما آنتلرز ژاپن به تصمیم وزارت آموزش و پرورش در مدارس دخترانه هم به‌طور مستقیم پخش شد تا دختران ایرانی هم تجاربی از جنس تماشای جمعی فوتبال را البته در مقیاسی کوچک‌تر از استادیوم اما با حال و هوای مشابه پسران بچشند. سیلِ تصاویر و ویدئوهای منتشر‌شده از تماشای دسته‌جمعی فوتبال در مدارس دخترانه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نشان داد، دانش‌آموزان دختر از این تجربه استقبال و سعی کردند به‌ویژه در دبیرستان‌ها فضای استادیوم‌های ورزشی را شبیه‌سازی و حضور در میادین فوتبال را مشق کنند.

دیروز بسیاری از دختران همچون پسران با بوق‌ و کلاه و پرچم‌های قرمز به مدرسه رفتند و شعارها و هلهله‌های استادیوم‌روهای حرفه‌ای را پشت نیمکت‌های مدرسه‌شان فریاد زدند تا نشان دهند اگر فرصتش فراهم شود، ذوق و شوقشان برای تماشای فوتبال و تشویق تیم مورد علاقه‌شان کم از پسرها ندارد و گاهی حتی می‌تواند پر احساس‌تر باشد. از ویدئوها و تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی که هیجان فوتبال را در مقاطع مختلف تحصیلی مدارس دخترانه نشان می‌دهد، چنین برمی‌آید که معلمان مدارس دخترانه هم از تصمیم پخش فوتبال در این مدارس استقبال کرده و به سهم خود تلاش کرده‌اند با اقداماتی نظیر لیدری و بوقچی‌گری، این تجربه شیرین را برای دانش‌آموزان شیرین‌تر و فضای مدارس را به استادیوم‌های فوتبال شبیه‌تر کنند.

بخشنامه پخش فوتبال در مدارس نشان داد، مسئولان وزارت آموزش و پرورش، گاهی با ابزارهایی ساده و بی‌هزینه می‌توانند شور و نشاط را به مدارس بیاورند. ذهنیت غالب دانش‌آموزان مبتنی بر فضای خشک و بی‌روح مدارس و جدیت معلمان و کادر مدرسه، نه لزوما از اسناد بالادستی دهان‌پرکن و بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های اداری که گاهی از رهگذر اتخاذ چنین تصمیمات ساده‌ای می‌گذرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید