• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 10 آبان 1397
کد مطلب : 36149
+
-

با مردم

   دست و بال جوانان را بگیرند
سلام و تشکر از اینکه نظرات مردم را منعکس می‌کنید. این روزها که موضوع خداحافظی بازنشستگان مطرح شده است، به‌نظرم به‌کارگیری جوانان به‌جای بازنشستگان برای اداره امور کشور اقدام مناسبی است. با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان مبنی بر استفاده از تخصص‌های جوانان، مسئولان در دستگاه‌های مختلف باید دست و بال جوانان را بگیرند تا از خلاقیت‌ها و ابتکارات جوانان در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور استفاده شود. باید باور کنیم که جوانان پرانرژی، خلاق و سازنده هستند.
6458...0912

  بازنشسته‌ها مشکل دارند
سلام. بازنشسته‌ای هستم با دریافتی یک میلیون و 500 هزار تومان. هرماه بابت کرایه خانه و اقساط دیگر یک میلیون تومان باید پرداخت کنم. می‌ماند 500 هزار تومان. آیا با این مبلغ می‌توان یک‌ماه زندگی را اداره کرد؟ این در حالی است که با داشتن نوه‌ها باید بخشی از انتظارات آنها را هم برآورده کنم. به مسئولان بگویید بازنشسته‌ها مشکل دارند، به دادشان برسید.
درددل یک بازنشسته تأمین اجتماعی

  حقوق اندک پاکبانان
سلام. با اینکه رفتگران از محروم‌ترین قشرهای جامعه هستند، اما در اکثر موارد از داشتن حداقل‌های زندگی محروم می‌شوند و حتی حقوق و بیمه آنها نیز در وقت مناسب پرداخت نمی‌شود. متأسفانه ما رفتگران هیچ‌گاه تعطیلات رسمی نداریم و کارمان سخت و طاقت‌فرساست. البته همه این را می‌دانند و می‌گویند، اما برای افزایش حقوق ما اقدامی نمی‌کنند. لطفا به مسئولان بگویید به حقوق رفتگران شهرداری هم رسیدگی کنند.
3256...0938

  محدود کردن خرید و فروش مسکن
سلام و خسته نباشید. موضوع مسکن حداقل در 3دهه گذشته یکی از معدود کالاهای اقتصادی است که از جو روانی کاذب و ساختگی بیشترین بهره را برده و قیمت آن غالبا نه از سیاست‌ها و منطق اقتصادی بلکه از جو روانی بازار تبعیت کرده است. ولی در کشورهای پیشرفته با کد رهگیری قیمت مسکن را کنترل می‌کنند و مالکیت را نیز محترم می‌شمارند و در این بین شاخص قیمت واقعی را به مشتری می‌دهند. در کشور ما هم اگر دولت یا مجلس تصویب کند هر خانواده ایرانی هر ۱۰سال یک‌بار فقط می‌تواند خرید و فروش مسکن کند و از طرفی بانک‌ها و مؤسسات مالی حق خرید و فروش مسکن را نداشته باشند، قیمت مسکن هیچ‌گاه مانند امروز افسارگسیخته نخواهد شد.
8745...0919

  قاطعانه عمل نمی‌کنند
باسلام و خدا قوت. با اینکه هر‌ماه قیمت کالاهای اساسی به بهانه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند، اما متأسفانه مسئولان با گرانفروشان و کم‌فروشان متقلب و متخلف برخوردی نمی‌کنند تا عبرت امثال آنان باشد. مشکل اینجاست که فقط در اتاق‌های دربسته نشسته‌اند تا یکی شکایت کند، آن‌وقت پیگیر موضوع باشند. چرا مسئولان ذیربط به مسئولیت خطیری که در رابطه با گرانفروشی دارند قاطعانه عمل نمی‌کنند؟ اساسا چرا سرزده و به‌صورت میدانی این موضوع را پیگیری نمی‌کنند؟ شما هم متأسفانه این موضوع را کمتر منتشر می‌کنید.
بیاتی، دبیر بازنشسته از تهران

  دستمزدهای پایین کارگران
سلام و تشکر از اینکه مشکل مردم را منتشر می‌کنید. لطفا درباره کارگران که از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد از داشتن حداقل‌های زندگی محروم می‌شوند گزارشی بنویسید. متأسفانه دستمزدهای پایین، نداشتن امنیت شغلی، پرداخت نکردن حقوق تعریف شده در قانون کار از سوی کارفرما و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد که حقوق ما کارگران پایمال می‌شود. البته بدتر از اینها، وجود واسطه‌های پیمانکاری است که حقوق قانونی کارگر را از کارفرمایان در دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌گیرند، اما آن ‌را به کارگران نمی‌پردازند و در بسیاری از موارد، حتی حداقل‌ها را نیز به کارگران نمی‌دهند. امیدوارم منعکس کنید.
8695...0912

  مقصر گرانی‌ها 
سلام وقت به خیر. روند افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی هر‌ماه ادامه دارد و مردم همواره از این وضعیت گله‌مند هستند، اما به‌نظرم باعث بسیاری از گرانی‌ها ما مردم به‌عنوان خریدار هستیم؛ یعنی اگر در همه زمینه‌ها که کالا و خدماتی گران می‌شود مردم با کمی تحمل خرید نکنند باعث می‌شود تا فروشنده با کاهش قیمت کالاهایش را وارد بازار کند. متأسفانه شرایط به‌گونه‌ای شده است که بلافاصله با گران شدن اجناس هجوم مردم به فروشگاه‌ها و مراکز خرید بیشتر می‌شود و گرانفروشان را ترغیب می‌کند که هرازگاهی به افزایش قیمت‌ها اقدام کنند. حالا که دولت نمی‌تواند برخی گرانی‌ها را مهار کند، آیا بهتر نیست مردم خودشان با تحریم کالاهای گران‌قیمت باعث متعادل شدن افزایش‌های بی‌رویه شوند؟
6325...0919

  لامپ‌های جیوه‌ای کم‌مصرف
سلام. آلودگی زیست‌محیطی لامپ‌های جیوه‌ای کم‌مصرف و سرطان‌زا بودن آن بر کسی پوشیده نیست، ولی چرا مسئولان از تولید و فروش آن جلوگیری نمی‌کنند؟ این لامپ‌ها باید پس از سوختن توسط افراد متخصص و در محله‌ای ایزوله منهدم شوند، ولی به‌علت عدم‌اطلاع‌رسانی مناسب اکثریت مردم آنها را در زباله‌دان و محیط‌زیست می‌ریزند که بسیار خطرناک است. 
7548...0912

  عرضه و استعمال قلیان در اماکن عمومی
با سلام. یکی از مشکلات امروز جامعه ما، گسترش روزافزون استفاده از دخانیات، به‌ویژه قلیان در میان مردم و به‌ویژه جوانان است. متأسفانه ضرر و زیان مصرف قلیان، بیشتر از استعمال سایر انواع دخانیات و سیگار است و برخلاف برخی تصورات که قلیان اعتیادآور نیست، این پدیده به‌علت بالا بودن میزان نیکوتین، خاصیت اعتیادآوری دارد. امیدواریم مسئولان در وزارت بهداشت و همچنین نهادهای فرهنگی به‌ویژه صداوسیما و رسانه‌های جمعی با فرهنگسازی‌ مناسب، نسبت به پاکسازی و عدم‌گرایش جوانان به مصرف قلیان در جامعه اقدام کنند.
4785...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید