• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 10 آبان 1397
کد مطلب : 36135
+
-

«نامه جنجالی»کار جامعه مدرسین نبوده است

مجمع عمومی جامعه مدرسین از نامه جنجالی آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی دفاع کرده و در عین حال مدعی شده این نامه، نامه جامعه مدرسین نبوده است. در بخشی از بیانیه این مجمع آمده است: «دوستان عزیز حوزوی و غیرحوزوی به این مسئله عنایت نداشتند که نامه از طرف شخص آیت‌الله یزدی بوده و نه به‌عنوان ریاست جامعه مدرسین است.» این مجمع با این بیانیه در عین حال که از جایگاه آیت‌الله یزدی حمایت کرده به‌صورت تلویحی گفته است که نامه آیت‌الله یزدی به آیت‌الله شبیری زنجانی نامه شخص آیت‌الله یزدی بوده است. پیش ازاین نیز ماجرایی مشابه در بیانیه آیت‌الله جنتی که در آن از رئیس‌جمهور خواسته شده بود عذرخواهی کند، اتفاق افتاده بود.
۲۳ اردیبهشت‌ماه امسال بیانیه‌ای به نقل از مجلس خبرگان رهبری در محکومیت خروج آمریکا از برجام منتشر شد؛ بیانیه‌ای که نام آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان هم در پایان آن بود اما برخی اعضا آن را نظر مجلس خبرگان نمی‌دانستند. بعدا گفته شد نامه، نامه شخص آیت‌الله جنتی به حسن روحانی رئیس‌جمهور بوده است و رسانه‌ها به اشتباه آن را نامه اعضای خبرگان نامیده بودند. در آن بیانیه از روحانی خواسته شده بود به‌خاطر آنچه عدم‌رعایت خط قرمزهای مقام معظم رهبری در جریان مذاکرات برای جلوگیری از کارشکنی آمریکا نامیده شده از مردم عذرخواهی کند.
در پی انتشار تصاویری از آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی در کنار رئیس دولت اصلاحات در فضای مجازی، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین روز شنبه طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی خواستار رعایت شئون مرجعیت و احترام نظام اسلامی حاکم شده بود.
در ادامه این بیانیه روز گذشته مجمع عمومی جامعه مدرسین به کرات از آیت‌الله یزدی حمایت شده و در ادامه آمده است: «مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قـم با اعتقاد راسخ به جایگاه رفیع مرجعیت شیعه و کمال احترام به مرجع آگاه و وارسته حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی(دامت برکاته و متّع‌‌الله‌‌المسلمین‌ به‌طول‌ بقائه‌) نامه حضرت آیت‌الله یزدی(دامت برکاته) را در راستای صیانت و حراست از جایگاه والای مرجعیت و دفاع از نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی دانسته که صداقت ایشان در دفاع از رکن رکین مرجعیت، بر کسی پوشیده نیست.»
همزمان با روز انتشار این نامه، حمایت‌ها از جایگاه مرجعیت در قم ادامه دارد. روز گذشته یکی از مراجع تقلید قم در پی تماس تلفنی با حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی ضمن تجلیل از بیت ایشان بر حفظ احترام و جایگاه مرجعیت در حوزه علمیه تأکید و اظهار امیدواری کرد که تبادلات میان علما و بزرگان حوزه در فضایی صمیمانه و محترمانه و بعضا مخفیانه باشد تا مورد سوءاستفاده واقع نشود. به گزارش جماران، آیت‌الله علوی گرگانی همچنین آرزوی طول عمر با برکت برای آیت‌الله شبیری زنجانی و همه خدمتگزاران به دین و قرآن و نظام اسلامی و انقلاب کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید