• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 10 آبان 1397
کد مطلب : 36102
+
-

جلیقه نجات!

شهریار و شفر؛ کدام مربی از جام حذفی کنار می‌رود؟

استقلال و سایپا در شرایطی برای جدال حساس جام‌حذفی آماده می‌شوند که روزهای کاملا متفاوتی را در لیگ برتر سپری کرده‌اند. استقلال در فاصله دو برخورد با تیم علی دایی، نتیجه را به سپاهان واگذار کرد و با روحیه نه چندان خوبی برای جام حذفی آماده می‌شود. سایپا اما در فاصله 2 بازی با تیم شفر، توانسته در یک نبرد جنجالی از پرسپولس امتیاز بگیرد و اعتماد به‌نفس خوبی برای دومین برخورد فصل با آبی‌ها به‌دست بیاورد. استقلال در آزادی، موقعیت‌های خوبی روی دروازه سپاهان خلق کرد و حتی تیر دروازه این تیم را به لرزه درآورد اما در نهایت یک ضربه سر از کی‌روش استنلی، برای بر باد رفتن همه رؤیاهای تیم میزبان کافی به‌نظر می‌رسید. این جدی‌ترین محک برای پسران جوان خط حمله آبی‌ها به‌شمار می‌رفت و ثابت کرد که‌ اللهیار و قائدی با وجود درخشش در هفته‌های گذشته، هنوز نمی‌توانند نقشی تعیین‌کننده در بازی‌های بزرگ و سرنوشت‌ساز داشته باشند. سایپا و استقلال در لیگ، نبرد جذابی را پشت سر گذاشتند. علی دشتی با یک گل مارادوناوار، حریف را شوکه کرد اما استقلال به بازی برگشت و در همان نیمه اول کار را به تساوی کشاند. در نیمه دوم نیز آبی‌ها برتر از حریف ظاهر شدند و سرانجام از روی نقطه پنالتی،گل برتری را به ثمر رساندند. با وجود آمادگی هر دو تیم، چمن تختی تأثیر منفی خاص خودش را روی جریان مسابقه گذاشت و حالا به‌نظر می‌رسد در ورزشگاه آزادی، سایپا و استقلال فوتبال بهتری بازی کنند. هر چند که بدون تردید این مسابقه حذفی به‌ویژه در نیمه اول، با روندی احتیاط آمیز از سوی هر دو تیم دنبال خواهد شد.

شاگردان دایی و شفر در جدول لیگ،تنها یک امتیاز با هم فاصله دارند. سایپا به‌صورت میانگین از هر بازی 1.5امتیاز گرفته و استقلال نیز در هر مسابقه به‌طور میانگین، 1.4امتیاز را تصاحب کرده است. نارنجی‌ها در رده ششم جدول قرار دارند و آبی‌ها پشت سر این تیم در رده هفتم ایستاده‌اند. فاصله سایپا با صدر جدول لیگ، 8و فاصله استقلال با پدیده مشهد، 9 امتیاز است. به‌نظر می‌رسد هر دو باشگاه، کار بسیار سختی برای نزدیک شدن به صدر جدول دارند. طبیعتا در حوالی سایپا، انتظارات زیادی وجود ندارد و شاگردان شهریار چندان تحت‌فشار نیستند. استقلال شفر اما این روزها با انتقادهای زیادی روبه‌رو شده است. به‌نظر می‌رسید 2 پیروزی متوالی در زمین نفت مسجدسلیمان و همچنین شکست دادن سایپا در لیگ برتر، آرامش را به این تیم برگردانده اما واگذار کردن نتیجه به تیم امیرقلعه‌نویی، یک سرعت‌گیر بزرگ در مسیر استقلالی‌ها بود.آنها برای فاصله گرفتن از بحران، چاره‌ای جز شکست دادن سایپا در جام حذفی پیش روی خود نمی‌بینند. علی دایی در قامت سرمربی، نتایج درخشانی را در برابر استقلال تجربه نکرده اما تنها پیروزی او در برابر این رقیب در این سال‌ها، به شکست دادن استقلال منصوریان در جام حذفی روی نیمکت نفت تهران مربوط می‌شود. سرمربی سایپا برای تکرار این تجربه تلاش می‌کند اما استقلالی‌ها نیز قهرمان دوره قبلی این جام هستند و تصمیم دارند به هر قیمتی این میانبر را برای خودشان حفظ کنند.

سایپا با عبور از سردار بوکان، به این مرحله از جام حذفی رسیده و استقلال قبل از حضور در مرحله یک هشتم نهایی، نفت مسجدسلیمان را کنار زده است. مسابقه امروز برای هر دو تیم،یک چالش بزرگ خواهد بود و عبور از این مرحله، تیم برنده را به یکی از مدعیان جدی قهرمانی تبدیل خواهد کرد. شفر برای نبرد امروز، وریا غفوری را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. مصدومیت پژمان منتظری هنوز برطرف نشده و علی کریمی نیز با آسیب‌دیدگی دوباره از ترکیب تیم فاصله گرفته است. به‌احتمال زیاد زوج دانشگر و سهرابیان در قلب خط دفاع استقلال شکل خواهد گرفت تا روزبه به خط هافبک برگردد و در کنار فرشید باقری قرار بگیرد. دانشگر در جدال لیگ برتری با تیم سابق‌اش، ستاره زمین بود و حالا دست به هر کاری خواهد زد تا دوباره یک حضور درخشان را در مقابل سایپا پشت سر بگذارد. سرمربی آلمانی باز هم باید از بین سیدمهدی‌رحمتی و سیدحسین حسینی یک بازیکن را برای خط دروازه تیمش انتخاب کند. حسینی در جدال لیگی با سایپا، در آخرین ثانیه‌ها با یک سیو دیدنی تیمش را نجات داد اما بازگشت رحمتی از مصدومیت، شانس حسینی را برای فیکس‌شدن کاهش می‌دهد. شفر همچنین باید برای پر کردن جای وریای محروم، از بین محمدی‌مهر و خسرو حیدری یک نفر را در سمت راست خط دفاعی تیمش قرار بدهد. علی دایی نیز در این جدال به‌احتمال بسیار زیاد روزبه شاه علی‌دوست و سلطانی‌مهر را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. مهدی ترابی احتمالا پرانگیزه‌‌ترین مهره سایپا در ورزشگاه آزادی خواهد بود. ستاره گلزن تیم ملی، در نیم‌فصل اول لیگ برتر هجدهم انتظارات را برآورده نکرده و حالا امیدوار است با درخشش در مقابل استقلال، در رده باشگاهی نیز خودی نشان بدهد. اگر محرومیت نقل و انتقالاتی پرسپولیس نبود، ترابی حالا می‌توانست در ژاپن بخشی از فینال لیگ قهرمانان باشد اما اهمیت مسابقه امروز برای سایپا به هیچ‌وجه کم نیست. در تیم مقابل نیز همه نگاه‌ها به دو مهاجم جوان دوخته خواهد شد.‌اللهیار و مهدی قائدی، ستاره‌های دوئل لیگ برتری با سایپا بودند و بعد از نمایش نه چندان درخشان در برابر سپاهان، به‌دنبال بازگشت به فرم ایده‌آل هستند. در نبرد امروز هر دو تیم با همه وجود به فرار از شکست فکر می‌‌کنند. سایپا در صورت واگذار کردن نتیجه، یک فصل متوسط دیگر را پشت سر می‌گذارد و استقلال شفر درصورت باختن به حریف، وارد فاز تازه‌ای از یک بحران بزرگ می‌شود. تیم برنده این جدال، به جمع 8تیم برتر جام حذفی می‌رسد و تنها 3مسابقه با فتح این جام فاصله خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید