• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 9 آبان 1397
کد مطلب : 35992
+
-

از دستگیری دکتر روانشناس تا سارق نابینا در رعد17

از دستگیری دکتر روانشناس تا سارق نابینا در رعد17


هفدهمین مرحله از طرح رعد به دستگیری 672تبهکار در پایتخت منجر شد. به‌گزارش همشهری، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران صبح دوشنبه در محوطه پلیس پیشگیری پایتخت حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در مجموعه پلیس پیشگیری و کلانتری‌های سراسر پایتخت طی ۴۸ساعت هفدهمین مرحله عملیاتی طرح رعد را به اجرا گذاشتند و 672مجرم (سارق، ‌مالخر و قاچاقچی مواد‌مخدر و کالا) را دستگیر کردند. وی با بیان اینکه از این افراد 7868فقره اموال سرقتی کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: درمجموع 1118پرونده در این خصوص تشکیل و ۲۰۲دستگاه انواع خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز از متهمان کشف و ضبط شد. سرداررحیمی از انهدام ۲۶باند سرقت در اجرای این طرح خبر داد و گفت: بالغ بر ۵۰درصد از دستگیرشدگان پیش از این نیز سابقه دستگیری داشتند که بررسی سوابق این افراد نشان داد آنها پیش از این درمجموع ۹۳۷بار دستگیر شده بودند به‌طوری‌که یکی از این افراد ۱۳بار پیش از این دستگیر شده بود. به گفته وی، ارزش اولیه اموال مکشوفه از مجرمان بالغ بر ۷۵میلیارد ریال است. وی درباره‌ برخورد با قاچاق کالا در اجرای این طرح گفت: در این مرحله از طرح رعد بیش از ۱۱میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شده و ۲۲نفر نیز دستگیر شدند. همچنین در این زمینه ۴۳پرونده تشکیل شده است.


کاشت گراس در باغ شخصی
یکی از متهمانی که در تازه‌ترین طرح رعد دستگیر شده، دکتری روانشناسی دارد و مقیم آمریکاست. او 6‌ ماه پیش به ایران آمد و در باغ شخصی‌اش اقدام به کاشت گراس کرد اما پیش از توزیع مواد دستگیر شد. ماجرا از این قرار بود که چند وقت پیش مأموران پلیس پایتخت متوجه بوی لاشه‌های حیوان از مزرعه‌ای حوالی جنوب شرق تهران شدند و با انجام بررسی‌ها پی بردند که زمین حدودا 2هکتار و متعلق به یک پزشک ایرانی است. آنطور که مشخص است، به‌تازگی افرادی که اقدام به کاشت گل و گراس می‌کنند، در کنار آن لاشه‌های حیوان قرار می‌دهند تا بوی مواد در فضا نپیچد. همین کافی بود تا مأموران با دستور قضایی وارد باغ آقای دکتر شوند و در آنجا مقدار زیادی موادمخدر که زیرزمین کاشت شده و آماده برداشت بود را کشف کنند. به‌دنبال این ماجرا‌، آقای دکتر بازداشت شد و گفت 6‌ماه قبل به ایران آمده و تصمیم گرفته با کاشت گراس و توزیع آن جیب‌هایش را پر از پول کند اما برخلاف تصورش لو رفت و دستگیر شد.


سارق نابینا
باند افغان‌ها 3عضو داشت که یکی از آنها نابینا بود. دزدان سوار بر خودروی پراید می‌شدند و با پرسه‌زدن در خیابان‌های پایتخت، اقدام به مسافرکشی کرده و با تهدید چاقو دست به سرقت اموال طعمه‌هایشان می‌زدند. گفت‌وگو با سارق نابینا را در ادامه می‌خوانید.


نقش تو در سرقت ها چه بود؟
من نابینا هستم و همدستانم از من خواستند تا نقش مسافر را بازی کنم و درصندلی جلو بنشینم، چون به‌دلیل وضعیت ظاهری‌ام همه متوجه می‌شدند که نابینا هستم. به همین دلیل مسافران شک نمی‌کردند و به‌راحتی سوار بر خودروی یک مسافرکش افغان می‌شدند. پس از آن همدستانم با تهدید چاقو دست به سرقت از مسافران می‌زدند.


مادرزادی نابینایی؟
نه، وقتی یکساله بودم مریض شدم و بینایی‌ام را از دست دادم. 10سال قبل برای مداوا به ایران آمدم اما خوب نشدم و از آن زمان به بعد در ایران ماندم. یکی دو ماهی می‌شود که 2 نفر از بستگانم نزد من آمدند و گفتند نقشه خلاف کشیده‌اند و خواستند تا با آنها همکاری کنم. پس از هر سرقت هم سهم مرا پرداخت می‌کردند.


طعمه‌هایتان را باچاقو زخمی هم می‌کردید؟
نه، همدستم با چاقو مسافران را تهدید به قتل می‌کرد و معمولا آنها هم از ترس جانشان هرچه همراهشان بود را در اختیارمان قرار می‌دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید