• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 7 آبان 1397
کد مطلب : 35940
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه 8 آبان
چهارشنبه 9 آبان


سربازی در وزارت علوم - آقایانی که سال‌ها از زمان سربازی‌رفتن‌شان گذشته است و این مدت مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده‌اند، تا 8آبان فرصت دارند از امکان خدمت با امریه در وزارت علوم استفاده کنند. درواقع وزارت علوم تصمیم گرفته برای تکمیل سهمیه نیروی امریه‌اش از بین دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد واجد شرایط دست به انتخاب بزند و آنها را برای سپری‌کردن دوران سربازی به مراکز تابع استان‌ها و تهران بفرستد. بنابراین آنهایی که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند اما سربازی نرفته‌اند تا فردا به سایت مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم سر بزنند، برای ثبت نام اقدام کنند و تا 11آبان که وزارت علوم نظرش را اعلام می‌کند، منتظر بمانند. 



چون آبی، بیکران - نمایشگاه «آبی بیکران» در گالری آریانا ۸آبان روز پایانی خود را سپری می‌کند. آبی بیکران نقاشی‌های ایمان صبح‌روان است. او درباره این نمایشگاه و نقاشی‌هایش می‌گوید: «جهان... کائنات... تمام عالم در تکاپو و حرکتی بی‌پایان در هم رسوخ می‌کنند و به‌هم می‌پیوندند. انسان در این میان ایستاده و خود در دنیا می‌نگرد. انگار قطعات پازلی را خواهد یافت که هرکدام ممکن است از کهکشانی دور، ستاره‌ای نورانی یا غبار و گازهای میان ستاره‌ای باشند که در معبد و میعادگاه خود، زمین، دیدار کرده‌اند. آبی بی‌کران تلاشی‌ا‌ست برای گردآوری و نمایش این تکه‌تکه‌ها. نمایش آنکه ما نه فقط یک وجود، که تکه‌‌تکه‌های این کائنات بیکرانیم که هر کدام از ما را تبدیل به کهکشانی کرده‌اند». این نمایشگاه ساعت 3عصر تا 8شب در ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ برپاست. 



رونمایی از محصولات اپل - رخداد 8آبان (30اکتبر) اپل ممکن است شامل رونمایی از ‌آی‌پد و مک جدید باشد.‌ ماه گذشته بود که اپل با رونمایی از 3آیفون جدید و جدیدترین ساعت هوشمندش، بازار را تکان داد اما حالا با ارسال دعوت‌نامه‌ به رسانه‌ها و کارشناسان، رخداد 30اکتبر در بروکلین نیویورک را اعلام کرده است. براساس شایعات و اخبار لورفته باید شاهد رونمایی از 4محصول باشیم. ‌آی‌پد پرو جدید که پورت لایتنینگ آن به یو اس بی‌تایپ سی تبدیل‌شده، یکی از این محصولات است. این مدل 11اینچی است که در کنار مدل 9/12اینچی جدید رونمایی خواهد شد. همزمان کمپانی ادوبی نسخه فول فتوشاپ خود را برای ‌آی‌پد بیرون داده و با یک نگاه می‌توان فهمید تغییرات جدید با‌ آی‌پد جدید هماهنگ شده است. پیش‌تر بلومبرگ گزارش داده بود که قرار است اپل مک بوک ارزان‌قیمت و مک مینی حرفه‌ای را راهی بازار کند و ممکن است این دو محصول را در رخداد 30 اکتبر ببینیم. 



خاطرات بایگانی - تا بگویی قیصر می‌روند تا کوچه خاکی‌های آب‌منگل و بخار حمام، تیغ و بوی گس خون... دست قیصر و رگ گردن کریم آب‌منگل... چشم‌ها و رود سرخ، انگار گاو به مسلخ برده باشند. تا بگویی قیصر، نهایت –نه از ته حنجره، از آن ته‌ته‌های دل– فریاد بزنند: قیصر! کجایی که... تا بگویی قیصر -خیلی که اهلش باشند- بخوانند: «ناگهان چقدر زود دیر می‌شود» و نهایت، «وقتی تو نیستی/ نه هست‌های ما/ چونانکه بایدند/ نه بایدها.../ هر روز بی‌تو/ روز مباداست!» تا بگویی قیصر، هر روز بی‌تو... تا بگویی قیصر... خیلی که قیصر باشند، سکوت کنند و بگذرند! تا بگویی قیصر، کسی نمی‌خواند: خسته‌ام از آرزوها، آرزوهای شعاری/ شوق پرواز مجازی، بال‌های استعاری/ لحظه‌های کاغذی را، روز و شب تکرارکردن/ خاطرات بایگانی، زندگی‌های اداری...؛ تا بگویی قیصر... (به مناسبت هشتم آبان، ساعت 3صبح، لحظه درگذشت قیصر امین‌پور) 


ممیز در فرهنگستان هنر- عاشقان آثار مرتضی ممیز، پدر هنر گرافیک ایران تا 9 آبان فرصت دارند از نمایشگاه آثار او در کنار آثار هنرمندان دیگر فرهنگستان هنر بازدید کنند. این نمایشگاه به‌منظور تجلیل و بزرگداشت اعضای جاوید فرهنگستان هنر از آثار منتخب این هنرمندان در نگارخانه خیال برپا می‌شود. در این نمایشگاه 65 اثر به نمایش گذاشته می‌شود. مرتضی ممیز، حسین لرزاده، علی‌اکبر صنعتی، محمود جوادی پور، اکبر مختار تجویدی، حسین کلاقیچی گنجینه، باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی، منصوره حسینی، علی‌اصغر شعرباف، آیت‌الله سیدمرتضی نجومی و جواد حمیدی ازجمله اساتیدی هستند که آثارشان تا ۹ آبان‌ماه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید همه‌روزه، جز روزهای تعطیل، از ساعت 10تا 18به مؤسسه صبا واقع در خیابان طالقانی، نرسیده به میدان فلسطین، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵، نگارخانه خیال، مراجعه کنید. 

این خبر را به اشتراک بگذارید