• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34056
+
-

ارز دولتی کشتی رسید

ارز دولتی کشتی رسید

محسن‌ محمودصفری

مسابقات جهانی کشتی بزرگسالان از بیست‌وهشتم‌ ماه جاری به میزبانی کشور مجارستان برگزار خواهد شد. فدراسیون کشتی چندی پیش اعلام کرده بود به دلیل مشکلات مالی و عدم‌تخصیص ارز دولتی امکان اعزام نفرات کامل به مسابقات جهانی را ندارد و احتمال حضور تیم کشتی ایران با ترکیبی ناقص در مسابقات وجود دارد. روز گذشته با هماهنگی وزارت ورزش و بانک مرکزی، ارز دولتی برای مسابقات جهانی مجارستان فراهم شد تا تیم ایران در 2 رشته آزاد و فرنگی با ترکیبی کامل در مسابقات حاضر شود و از نظر مالی دغدغه‌ای نداشته باشد.

    تخصیص ارز دولتی 
با هماهنگی‌های وزارت ورزش و بانک مرکزی، یوروی 10هزار تومانی برای مسابقات جهانی مجارستان به فدراسیون کشتی تعلق گرفت. تیم ملی کشتی‌فرنگی در مسابقات جهانی فرانسه در سال2017موفق شد عنوان سومی جهان را کسب کند و برای اینکه شانسی برای روی سکو رفتن در مجارستان هم داشته باشد باید با تیم کامل با مسابقات اعزام می‌شد که حالا با تامین ارز دولتی این دغدغه کشتی فرنگی رفع شده است.
تیم ملی کشتی فرنگی با سرمربیگری علی اشکانی درحالی پا به مسابقات جهانی مجارستان می‌گذارد که انتخاب نفرات اعزامی به این مسابقات با حرف و حدیث‌های مختلفی همراه بود ولی با نظر کادرفنی نفرات اعزامی معرفی شدند تا در مسابقات جهانی به‌عنوان نمایندگان ایران روی تشک مسابقات حاضر شوند. در کشتی آزاد شرایط کمی سخت‌تر است چراکه در مسابقات جهانی فرانسه2017 آزادکاران رتبه نهم مسابقات را کسب کردند و حالا برای جبران ناکامی سال پیش قدم به این مسابقات خواهند گذاشت.
شاگردان رسول خادم در روز اول مسابقات (28مهرماه) در اوزان61، 74، 86 و 125کیلوگرم به مصاف رقبای خود خواهند رفت و در روز دوم، مسابقات در اوزان 57، 65، 79و 92 کیلوگرم پیگیری خواهد شد. همچنین در روز پایانی کشتی‌آزاد یونس امامی در وزن 70کیلوگرم و مجتبی گلیج در وزن 97کیلوگرم با رقبای خود مبارزه خواهند کرد. روز گذشته خبرهایی از تخصیص ارز دولتی به تیم امید کشتی آزاد و فرنگی منتشر شد که با پیگیری همشهری ورزشی مشخص شد که تا به حال هیچ ارز دولتی‌ای برای تیم ملی امید کشتی برای شرکت در مسابقات جهانی رومانی پرداخت نشده و تنها ارز دولتی پرداخت شده برای مسابقات جهانی بزرگسالان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید