• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34054
+
-

برای شستن ماشین

برای شستن ماشین

تعویض پیراهن بین بازیکنان در پایان هر بازی رسمی معمول و عادی در فوتبال است. برخی بازیکنان قوانین خاص خودشان را دارند. به‌طور مثال لوتار ماتئوس در جام جهانی1998به درخواست پیراهن از سوی سیروس دین‌محمدی به این دلیل پاسخ رد داد چون می‌خواست پیراهنش را با هم‌شماره‌ای‌اش یعنی علی دایی عوض کند. روال این است که بازیکنان برای گرفتن پیراهن سرشناس‌ترین بازیکن حریف نقشه می‌کشند. یک رسم دیگر هم این است که 2 بازیکن هموطن در 2تیم با هم لباس خود را عوض می‌کنند؛ این فلسفه مسی است.
خودش یک‌بار در مصاحبه‌ای گفته اگر بازیکنی آرژانتینی در تیم رقیب باشد در پایان بازی لباس خود را با او عوض می‌کند. البته مسی معمولا از کسی پیراهن نمی‌خواهد و در پایان هر بازی و حتی گاهی بین 2 نیمه بازیکنان حریف برای گرفتن پیراهن او صف می‌بندند و با هم رقابت می‌کنند؛ مثل همان رقابتی که در جام جهانی2014بین بازیکنان ایران درگرفت و نکونام چون قبلا چندبار روبه‌روی او بازی کرده بود و اسپانیایی هم بلد بود موفق شد شماره10آرژانتین را از چنگ لیونل مسی دربیاورد. البته او قول داد این لباس را به مهرداد پولادی بدهد که نداد. پولادی در یک برنامه تلویزیونی فاش کرد که قول این پیراهن را از مسی گرفته بود اما نکونام بلافاصله بعد از سوت پایان بازی به سمت کاپیتان آرژانتین رفت و چیزی که پولادی قول آن را گرفته بود از چنگش درآورد. حتی داوران هم گاهی دیده شده که برای دریافت این پیراهن، بقیه بازیکنان را کنار زده و خود را به مسی رسانده‌اند.
خود مسی فقط یک‌بار در عمرش درخواست پیراهن از یک بازیکن کرد که برمی‌گردد به اوایل فوتبالش. خودش گفته: «از هیچ‌کس تا به حال درخواست پیراهن نکرد‌ه‌ا‌م به جز یک‌بار که از زیدان خواستم. گوتی آمد و از من پیراهنم را خواست. وقتی در نوکمپ بازی کردیم او آمد و وقتی در سانتیاگو برنابئو بودیم نیز آمد، در هر 2 بازی. من از کسی پیراهن نمی‌خواهم.
اگر یک بازیکن آرژانتینی در زمین باشد، با او پیراهنم را عوض خواهم کرد. اگر نباشد و بازیکنی از من بخواهد، با او پیراهنم را عوض می‌کنم». سال2006نخستین فصلی بود که مسی بازیکن فیکس بارسلونا در همه بازی‌ها بود که مصادف شد با آخرین فصل حضور زیدان در زمین به‌عنوان بازیکن فوتبال. به هر حال زیدان یک استثناست و اسطوره‌ای مثل دیوید بکام هم پیراهن او را در اتاقش قاب کرده است. حالا بین این همه بازیکن و داورانی که تاکنون پیراهن اسطوره آرژانتینی را به یادگار گرفته‌اند - به تعداد همه بازی‌هایی که مسی در آنها حضور داشته- یک مورد از همه جالب‌تر است.
جوبی مک‌آنوف (جوب همان ایوب است)، این شانس را داشت تا پیراهن تیم ملی جاماییکا را با پیراهن شماره10تیم ملی آرژانتین عوض کند. جوبی که 20سال سابقه فوتبال در تیم‌های ردینگ، واتفورد، وستهام، ویمبلدون، کریستال پالاس، لیتون اورینت و کاردیف‌سیتی را دارد، روایت جالبی از بزرگ‌ترین اتفاق زندگی ورزشی‌اش دارد. او این اتفاق را که در جریان رقابت‌های کوپا‌آمریکا در سال2015(جاماییکا مهمان بود) رخ داد اینگونه تعریف می‌کند: «لحظه خاصی بود.
من به چیزی که می‌خواستم رسیدم اما فکر کنم مسی بعدها از پیراهن من برای دستمال کردن لاستیک‌های ماشین‌اش استفاده کرد!» با اینکه مسی علاقه‌ای به گرفتن پیراهن بازیکنان ندارد، حدود یک سال و نیم پیش کلکسیونی از پیراهن‌هایی که با سایر بازیکنان تعویض کرده و آنها را به یادگار نگه‌داشته است، به نمایش گذاشت که البته پیراهن نکونام و مک‌آنوف بین آنها دیده نمی‌شد اما لباس بازیکنانی مثل رائول، توتی و حتی برخی بازیکنان گمنام در این کلکسیون وجود داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید