• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 17 دی 1396
کد مطلب : 3404
+
-

درخواست مرد قاتل برای پایان بلاتکلیفی 13ساله

قتل
درخواست مرد قاتل برای پایان بلاتکلیفی 13ساله

مردی که از 13سال قبل به اتهام قتل زن جوانی به قصاص محکوم شده است از قضات دادگاه خواست که به بلاتکلیفی او پایان دهند.

به گزارش همشهری، اواسط سال83 مأموران پلیس جسد زن جوانی را در باغی در حوالی حصارک کرج کشف کردند. زن جوان بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود اما هیچ‌کس او را نمی‌شناخت و معلوم نبود با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است. چند روز بعد با روشن شدن هویت مقتول تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. شواهد حاکی از آن بود که مقتول مقداری جواهرات نیز به همراه داشته که پس از قتل سرقت شده است. مدت زیادی از وقوع این جنایت نگذشته بود که کارآگاهان جنایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد غریبه‌ای در پشت پرده این جنایت قرار دارد. به این ترتیب وی دستگیر شد و در همان بازجویی‌های به قتل اعتراف کرد. او گفت: مدتی بود که با زن جوان در ارتباط بودم تا اینکه به او بدگمان شدم و فکر کردم با فرد دیگری نیز در ارتباط است. به همین دلیل نقشه قتلش را کشیدم. روز حادثه او را به باغی در اطراف حصارک بردم و در آنجا او را با شلیک گلوله به قتل رساندم.

متهم در ادامه در شعبه71 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. این رأی مدتی بعد در دیوان‌عالی کشور نیز تأیید و به واحد اجرای احکام فرستاده شد. این در حالی بود که اولیای دم برای اجرا شدن حکم باید تفاضل دیه را پرداخت می‌کردند. با وجود این آنها که 8نفر شامل فرزندان و خواهران و برادران مقتول هستند برای انجام مقدمات اجرای حکم به دادسرا مراجعه نکردند. به همین دلیل حکم اجرا نشد و از آن زمان تاکنون متهم بلاتکلیف در زندان ماند.

با گذشت 13سال از گشوده شدن این پرونده متهم با استناد به ماده429 قانون مجازات اسلامی که درخصوص تعیین تکلیف زندانیان محکوم به قصاص است از قضات دادگاه خواست به بلاتکلیفی 13ساله‌اش پایان دهند.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد ابتدا اولیای دم گفتند که خواسته‌شان دریافت یک میلیارد تومان به‌عنوان دیه است. سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: با وجود اینکه مرتکب قتل شده‌ام اما حقم نیست که 13سال بلاتکلیف در زندان بمانم و خواهش می‌کنم زودتر تکلیفم را روشن کنید. وی ادامه داد: ارثیه‌ای از پدرم به من رسیده که اگر آن را بفروشم 100میلیون تومان به من می‌رسد و می‌توانم آن را به اولیای دم بدهم. اما اگر آنها یک میلیارد تومان می‌خواهند بهتر است که زودتر من را قصاص کنند. با ثبت دفاعیات متهم، ختم جلسه اعلام شد و قرار است هیأت قضایی به‌زودی رأی خود را اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید