• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 19 مهر 1397
کد مطلب : 33734
+
-

با مردم

درخواست از وزارت آموزش و پرورش 
با سلام و احترام. با اینکه کمک اولیای دانش‌آموزان به مدارس دولتی اجباری نیست، ولی در برخی مدارس جنوب شهر ازجمله در یکی از مدارس ابتدایی چهاردانگه، دانش‌آموزانی را که به‌ دلیل عدم‌توانایی مالی نتوانسته‌اند به مدرسه کمک کنند از صف بیرون آورده و دانش‌آموز و خانواده‌اش را به دلیل فقیر بودن تحقیر می‌کنند. از سوی دیگر، علاوه بر اینگونه اقدامات تحقیرآمیز، در این مدرسه متأسفانه برخی از ناظمان به‌عنوان تنبیه سر دانش‌آموزان را داخل سطل زباله می‌کنند و برخی معلمان نیز با پرتاب ماژیک به سمت دانش‌آموزان عنوان می‌کنند قصد داشتند توجه بچه‌ها را به مطالب گفته شده جلب کنند! از وزارت آموزش و پرورش درخواست می‌کنیم به اینگونه موارد در این مناطق رسیدگی جدی داشته باشند.
0938...0935

باز هم حقوق‌های نجومی
سلام. وقت بخیر. مدت‌ها بود که موضوع حقوق‌های نجومی به ‌فراموشی سپرده شده بود. در واقع مردم انتظار داشتند اینگونه موارد تبعیض‌آمیز در بین مدیران برچیده شود، اما وقتی در خبرها خواندم که مدیرعامل بانک دی 48میلیون تومان که معادل روزانه یک میلیون و 600 هزار تومان است حقوق ماهانه آن هم از جیب سهامداران مالباخته و زیان‌کرده دریافت می‌کند، بسیار شوکه شدم! واقعا در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور و مردم شکل و شمایلی بحرانی به‌خود گرفته و مسئولان دولتی هر روز از جنگ اقتصادی نابرابر سخن به میان می‌آورند، آیا خبر دریافت اینگونه حقوق‌های نجومی زجرآور نیست؟ امیدوارم منتشر کنید.
2436...0912

  مشکل بیکاری جوانان شهرستانی
سلام. سال‌هاست مسئولان قول داده‌اند مشکل بیکاری جوانان را با اشتغالزایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاها کاهش دهند اما در مقام عمل هیچ اتفاقی صورت نگرفته است. واقعا ما جوانان تا چه زمانی باید بیکار باشیم به‌خصوص حق ما بومی‌ها که نادیده گرفته می‌شود. من لیسانس مکانیک سیالات هستم و با توجه به اینکه بومی استان بوشهر هستم اما بیکارم؛ درصورتی که ما به‌عنوان بومی در اولویت جذب هستیم اما اینجا اکثرا غیربومی‌ها مشغول به‌کار هستند. متأسفانه برای ما افراد بومی کاری وجود ندارد. لطفا گزارشی درخصوص بیکاری جوانان شهرستانی منتشر کنید.
یک جوان بیکار از بوشهر

  کارگران ساختمانی فراموش شده‌اند
سلام. سخنگوی مجلس اعلام کرد، برای کارمندان و کارگرانی که زیر 3 میلیون تومان دریافتی دارند قرار است کمک نقدی 300 هزار تومانی اختصاص بدهند. همچنین افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند این مبلغ را دریافت می‌کنند. سؤالم این است پس تکلیف کارگران ساختمانی که هیچ نوع بیمه‌ای هم ندارند چه می‌شود؟ مسئولان ما را فراموش کرده‌اند!
محمدی از تهران

  فشار اقتصادی تمامی ندارد
سلام. وقت بخیر. متأسفانه بسیاری از مدیران فقط بلد هستند حرف بزنند. گویا هیچ اطلاعی از درد مردم به‌خصوص ما اقشار ضعیف ندارند. با فشار اقتصادی که این روزها امان ما را بریده است شرمنده زن و بچه شده‌ایم. این گرانی‌های افسارگسیخته چه زمانی قرار است کنترل شود؟
غفوری از رباط‌کریم

  تأثیر معدل در کنکور
سلام. درحالی‌که مجلس خواهان اعمال تأثیر مثبت معدل در کنکور 98 بوده و هست، اما آموزش و پرورش بی‌توجه به خواسته داوطلبان، طرفدار تأثیر قطعی معدل هرچند اندک باشد، است. دلیل این امر فقط به‌خاطر افزایش درآمد برای این وزارتخانه از بابت برگزاری امتحانات ترمیم معدل است.
علی از تبریز

  معضل دستفروشی در واگن‌های قطار
با سلام. هرچند اقدام مسئولان فرهنگی در شرکت مترو با اعلام مکرر عدم‌خرید از دستفروشان در واگن‌های قطار بسیار بجا و منطقی است؛ البته همکاری مسافران در این مورد کمابیش هم رعایت می‌شود، اما سؤال این است که این دستفروشان چگونه با این‌همه گونی‌های انباشته از اقلام مختلف وارد واگن‌های قطار می‌شوند؟ آیا جلوگیری از ورود بساط‌فروشان هم به‌عهده مسافران است؟ امیدواریم مسئولان در شرکت مترو کنترل‌های خود را بیش از پیش افزایش دهند تا با کمک مسافران معضل دستفروشی در واگن‌های قطار از بین برود.
چگینی، مسافر همیشگی مترو

  مشکل روشنایی جاده فتح
سلام. به مسئولان در وزارت نیرو بگویید مدت‌هاست جاده فتح از میدان فتح تا میدان شیر پاستوریزه هیچ‌گونه روشنایی ندارد. متأسفانه شب‌هایی که بارندگی وجود دارد تردد در این محدوده بسیار خطرساز است. چرا مسئولان راهنمایی و رانندگی به اینگونه مواردی که قابل پیشگیری است بی‌توجه هستند؟ لطفا منعکس کنید. 
عباس جهانی از تهران

  سبد تشویقی برای پزشکان متخصص
سلام. با این هزینه‌های کمرشکن درمان مخصوصا دندانپزشکی، به‌جای اینکه بودجه وزارت بهداشت صرف پیشگیری یا آموزش تعداد بیشتر پزشک و دندانپزشک شود، اما هم‌اکنون به‌علت کمبود نیروی متخصص دندانپزشک در مناطق محروم و بیمارستان‌ها، وزارت بهداشت با ارائه سبد تشویقی هزینه‌های زیادی را صرف اعزام آنها می‌کند تا حقوق‌های چند‌ده‌میلیون تومانی پزشکان بیشتر شود!
حامد از خمینی‌شهر

  اصلاح سهمیه‌های کنکور
با سلام. گزارش روز شنبه روزنامه در مورد صحبت‌های یکی از نمایندگان مجلس در مورد اصلاح سهمیه‌های کنکور که یکی از تیترهای صفحه اول را هم به‌خود اختصاص داده بود، بسیار عجیب بود! داوطلبان منتظر بازنگری سهمیه‌های هیأت علمی و دانشجویان انتقالی خارج از کشور و... هستند نه سهمیه مناطق! اگر هم اعتراضی به سهمیه مناطق باشد شدت آن بسیار کمتر از اعتراض به دیگر سهمیه‌هاست. لازم است در این‌باره گزارشی تکمیلی هم بنویسید.
جواد از مشهد

این خبر را به اشتراک بگذارید