• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3341
+
-

مردم برای نامگذاری معابر شهر نظر دهند

حجت نظری: هم‌اکنون 10پرونده نامگذاری در کمیسیون تأیید شده که برای رأی نهایی در انتظار نوبت صحن علنی است

گزارش
مردم برای نامگذاری معابر شهر نظر دهند

 عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: رویکرد این کمیسیون در دوره جدید نامگذاری برای معابر، میادین، ساختمان‌ها و مراکز جدیدی است که تاکنون نامی برای آنها انتخاب نشده است. همچنین استفاده از نام مفاخری که تاکنون به آنها توجهی نشده، از دیگر اولویت‌های ماست.

حجت نظری با بیان این مطلب به همشهری تأکید کرد: با تصمیم جمعی بنا بر این است که نامگذاری برای فضاهای فاقد نام صورت بگیرد چراکه تجربه‌های پیشین درباره تغییر نام‌ها نشان می‌دهد که اغلب این تغییرات ناموفق بوده و مردم با نام جدید ارتباط برقرار نکرده‌اند و همچنان نام قدیم را استفاده می‌کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره شیوه فعالیت کمیسیون نامگذاری در شورا نیز گفت: کمیسیون نامگذاری یکی از کمیسیون‌های فرعی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی است که 3نفر از اعضای این کمیسیون، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری و مسئول روابط عمومی شورای شهر نیز عضو این کمیسیون هستند. این در حالی است که 2عضو ناظر و بدون حق رأی از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد شهید هم در این کمیسیون حضور دارند.

حجت نظری درباره اولویت‌های کمیسیون نامگذاری اظهار داشت: استفاده از اسامی مفاخری که  تاکنون آنچنان که باید مورد توجه نبوده‌اند، جزو اولویت‌های ماست. وی با تأکید بر اینکه نظرسنجی از شهروندان نیز مورد توجه این کمیسیون است، گفت: حتما برای نامگذاری معابر از شهروندان نیز نظرسنجی می‌کنیم. اگر هم پیشنهادی نداشته باشیم از نظرات شورایاری و مدیران محله استفاده می‌کنیم.

حتی استفاده از نظرات شهروندانی که ارتباطی با مدیریت شهری ندارند نیز جزو برنامه‌هاست. این عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر درباره نامگذاری اماکنی به نام بانوان در شهر نیز گفت: برای استفاده از نام بانوان در نامگذاری معابر منعی نداریم. به گفته وی، نامگذاری بوستان دوستدار کودک در منطقه‌20 تهران به نام «توران خانم» نیز در همین راستا بوده که در اصل از نام توران میرهادی، نویسنده ادبیات کودکان گرفته شده است. 

نظری درباره نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق هم گفت: در کمیسیون نامگذاری این پیشنهاد مطرح شده است و همکاران برای این موضوع تونل آرش- اسفندیار را پیشنهاد کرده‌اند. اگرچه به‌نظرم ‌شأن دکتر مصدق بالاتر است و باید به‌دنبال معبر مهم‌تری باشیم تا این نامگذاری انجام شود.

 

 پرونده‌ها در نوبت طرح

 

حجت نظری،  عضو کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران درباره تعداد پرونده‌های در دست اقدام در این کمیسیون گفت: بررسی و رسیدگی به پرونده‌های نامگذاری معابر 2مرحله دارد؛  در مرحله نخست این پرونده‌ها در کمیسیون مطرح شده و بررسی می‌شوند.

در مرحله دوم نیز پس از تأیید در کمیسیون برای رأی نهایی به صحن علنی شورا ارجاع می‌شوند.

این عضو شورای شهر در ادامه یادآور شد: تاکنون 3پرونده نامگذاری در صحن علنی شورای شهر بررسی و تصویب شده است.

 نامگذاری بوستان‌های شهید حججی، دامپزشک و توران خانم این 3 مورد هستند.

همچنین 10پرونده نیز در نوبت طرح در صحن شورا قرار دارند که منتظر تعیین زمان از سوی هیأت رئیسه هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید