• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3340
+
-

با مردم

   آلودگی هوا و تعطیلی مدارس

سلام. با اینکه در یک‌ماه اخیر فقط یک روز هوای تهران سالم اعلام شده است، اما گویا به همه شهروندان تهرانی فراخوان داده‌اند حتما با وسیله شخصی در شهر تردد کنند! متأسفانه همه خیابان‌ها مملو از خودرو شده است. به‌نظرم یکی از راهکارهای حل مشکل آلودگی و ترافیک تهران این است که همه ما حق الناس را رعایت کنیم و بیش از این در حق فرزندانمان ظلم نکنیم؛ چون نخستین اقدام عملی مسئولان بعد از آلودگی هوا،  تعطیلی مدرسه‌هاست!

2170...0935

 

  ایجاد موانع در پیاده روها

سلام. با توجه به تردد مداوم موتورسواران در پیاده‌روها که قانون هم جلودار تخلف آنها نیست. پیشنهاد می‌کنم پلیس راهور موانعی را برای کنترل سرعت راکبان موتور در پیاده‌روها پیش‌بینی کند! تا بیش از این جان عابران به خطر نیفتد!

گلایه یک شهروند

 

   بی توجهی به آرامش مسافران مترو

با سلام. در ایستگاه‌های مترو تابلوهایی وجود دارد که روی آنها نوشته شده است: «به‌هم‌زدن آرامش و خلوت دیگران در مترو از مصادیق رعایت‌نکردن حق‌الناس و مردم آزاری است.» که البته اقدامی بسیار مناسب است. این درحالی است که همه روزه در ایستگاه‌های مترو شاهدیم که با پخش صدای رادیو توسط مسئولان فرهنگی مترو خودشان آرامش مسافران را برهم زده و هیچ توجهی هم به این موضوع ندارند! لطفا بنویسید تا بلکه اقدامی بکنند.

4099...0912

 

   اقدام برای حفظ سلامت مردم 

با سلام خدمت دست اندرکاران روزنامه همشهری. در خبرها خواندم که استاندار تهران گفته:  موتورسیکلت‌ها، خودروهای فرسوده، کامیون‌های با عمر بالا و اتوبوس‌های فرسوده عامل ۷۰درصد آلودگی هوای تهران هستند!» سؤال اینجاست که وقتی مسئولان ذیربط از منشأ آلودگی هوای پایتخت مطلع هستند،  چرا برای حفظ سلامت مردم اقدامی نمی‌کنند؟ 

2436...0912

 

  تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان

سلام و خدا قوت. با توجه به اینکه پرداخت مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی براساس نام خانوادگی آنها آغاز شده و نهایتا تا بیست و هفتم هر‌ماه مستمری آنها پرداخت می‌شده است، اما حالا 2‌ماه است که مستمری‌‌های حروف‌ آخر، سی‌ام هرماه واریز می‌شود. به همین‌خاطر بازنشستگان مجبورند که در چنین مواقعی برای گذارن زندگی از راه‌های دیگری مانند صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌های زندگی و قرض گرفتن از سایرین هزینه‌های زندگی خود را تأمین کنند. به مسئولان تأمین اجتماعی بگویید از وزارت کار پیگیر مطالبات بازنشستگانی باشند که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند.

گلایه تعدادی از بازنشستگان

 

این خبر را به اشتراک بگذارید