• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3331
+
-

آمریکا 5نهاد ایرانی را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا 5 نهاد ایرانی را به بهانه همکاری در برنامه موشکی بالستیک ایران به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

براساس بیانیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا(OFAC) صنایع شهید خرازی، صنایع شهید صنیع‌خانی، صنایع شهید مقدم، صنایع شهید شوشتری و مرکز تحقیقاتی شهید اسلامی 5نهاد ایرانی هستند که براساس فرمان اجرایی ۱۳۳۸۲، به فهرست تحریم‌های مربوط به برنامه موشکی ایران اضافه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در اظهاراتی خصمانه گفت: این نهادها به‌دلیل همکاری در برنامه موشکی بالستیک که رژیم ایران آن را بر رفاه مردم خود ترجیح می‌دهد، به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. منوچین مدعی شده است درحالی‌که مردم ایران در رنج هستند دولت و سپاه پاسداران این کشور گروه‌های نظامی خارجی را تأمین مالی می‌کنند.

در نتیجه این تحریم‌ها همه اموال و املاک مربوط به این نهادها که در حوزه قضایی آمریکا قرار دارند مسدود می‌شود و شهروندان آمریکایی از انجام هرگونه معامله با آنها منع می‌شوند. در همین حال رویترز گزارش داده است: سناتورهای آمریکایی و مقام‌های کاخ سفید برای به نتیجه رسیدن درباره سخت‌تر کردن تحریم‌ها علیه ایران دیدار کرده‌اند.

سناتور باب کورکر، رئیس‌ جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا و سناتور باب کاردن، عضو دمکرات ارشد این کمیته با ژنرال مک مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید ملاقات کرده‌اند تا درباره طرح احتمالی تحریم ایران گفت‌وگو کنند. کورکر پیش از این دیدار گفته بود که امیدوار است گفت‌وگوها به پیشرفت منجر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید