• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 16 دی 1396
کد مطلب : 3325
+
-

ارائه پیش‌نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت به مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: دولت پیش‌نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت را به‌صورت غیررسمی در اختیار نمایندگان قرار داده است.

به گزارش ایرنا و فارس، محمدرضا پورابراهیمی از ارائه لایحه آزادسازی سهام عدالت تا 2هفته آینده به مجلس خبر داد و گفت: پیشاپیش نشست تخصصی بازار سرمایه برگزار و مقدمات نقل و انتقال سهام عدالت از طریق بازار سرمایه بررسی شده است. او افزود: با ارائه این لایحه و تصویب آن در مجلس 50میلیون نفر از جمعیت 80میلیونی ایران می‌توانند سهام عدالت خود را از طریق بازار سرمایه مبادله کنند.

بررسی مقدماتی طرح آزادسازی در مجلس

پورابراهیمی تأکید کرد: پس از تأکیدات رئیس‌جمهور درخصوص ارائه لایحه، پیش‌نویس لایحه آزادسازی سهام عدالت به‌صورت غیررسمی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارسال شده است. او ادامه داد: براین اساس هفته گذشته جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی ابعاد آزادسازی سهام عدالت و تبیین راهکارهای فنی و عملیاتی آن برگزار شد. در این نشست کارشناسان تأکید داشتند که سهام عدالت باید به‌نحوی به مردم واگذار شود که همه 50میلیون نفر دارنده این سهام بتوانند به آسانی آن را معامله کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: آزادسازی سهام عدالت نیازمند توجه به حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بازار سرمایه و استفاده از روش‌های صحیح است تا بیشترین انتفاع به مردم برسد و تلاش خواهد شد ظرف 10روز آینده پس از لحاظ نظر متخصصان و کارشناسان اقتصادی در کمیسیون اقتصادی جمع‌بندی‌های کمیسیون نیز انجام شود.

نظر بسیار موافق رئیس‌جمهور

محمدرضا پورابراهیمی گفت: هفته گذشته موضوع ضرورت آزادسازی سهام عدالت در جلسه رئیسان کمیسیون‌های تخصصی مجلس با رئیس‌جمهور مطرح شد. به گفته او حاضران در این جلسه معتقد بودند باید مالکیت سهام عدالت پس از 11سال به‌طور واقعی به مردم منتقل شود.رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: رئیس‌جمهور درباره آزادسازی سهام عدالت نظر بسیار موافقی داشت.

او تأکید کرد: فکر می‌کنم براساس دستور آقای روحانی ظرف 2هفته آینده لایحه آزادسازی سهام عدالت رسما به مجلس ارائه شود. پورابراهیمی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با نظر مساعد رئیس‌جمهور درخصوص آزادسازی سهام عدالت و پیگیری‌هایی که از سوی مجلس و دولت انجام خواهد شد بتوانیم 22بهمن خبر خوبی در این رابطه به مردم بدهیم و تا پایان سال این سهام آزاد و ارزشگذاری شود و مردم مالک واقعی آن شوند. او ادامه داد: درصورت تحقق وعده رئیس‌جمهور این لایحه در آینده نزدیک با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

 

   ارزش سهام عدالت به 5/1میلیون تومان رسید

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ارزش سهام عدالت به 5/1میلیون تومان رسیده است. محمدرضا پورابراهیمی تأکید کرد: بر این اساس ارزش سهام عدالت یک خانواده پنج نفره بین 5تا 7.5میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید