• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32191
+
-

روز آقا کریم

روز آقا کریم

ظاهرا تقدیر این است که هر بار پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌رسد با انبوهی از مشکلات مواجه شود. آن از پارسال که ماجرای «خیریت» پیش آمد و این هم از امسال که کم‌وکاستی‌های سرخپوشان برای بازی با السد واقعا حیرت‌انگیز است. پرسپولیس برای بازی سه‌شنبه آنقدر مشکل دارد که شاید این حجم از گرفتاری برای یک بازی مهم، در تاریخ این باشگاه بی‌سابقه بوده باشد. با این همه، لابه‌لای تمام گرفتاری سرخ‌ها، 

5 دردسر این تیم جدی‌تر به‌نظر می‌رسد.

  دفاع راست
این روزها مهم‌ترین بحث فنی در پرسپولیس بر سر همین موضوع است. غیبت ماهینی، انصاری و کامیابی‌نیا باعث شده پرسپولیس عملا هیچ مدافع راستی برای این بازی نداشته باشد. همه منتظر هستند ببینند برانکو برای پر کردن این حفره بزرگ چه تدبیری اتخاذ می‌کند. او باید یک تصمیم تاریخی بگیرد؛ تصمیمی که هم هنر فنی‌اش را به سخت‌ترین چالش ممکن می‌کشد و هم روی آینده حرفه‌ای پرسپولیس و خود پروفسور تأثیر مهمی خواهد گذاشت. امید عالیشاه، آدام همتی، سیامک نعمتی و شاهین عباسیان گزینه‌های بازی در این پست هستند.

  خود برانکو نیست
همه به غایب‌های درون زمین نگاه می‌کنند اما مهم‌ترین غایب پرسپولیس روی نیمکت است. اخراج برانکو ایوانکوویچ آخرین ترکش قضاوت عجیب روشن ایرماتوف در بازی با الدوحیل بود که حالا برانکو را از بازی رفت نیمه‌نهایی حذف کرده است. این شاید نخستین تجربه محرومیت برانکو در دوران حضورش روی نیمکت پرسپولیس باشد که آن هم در حساس‌ترین مقطع ممکن رخ می‌دهد. قرمزها به حضور پروفسور در کنار زمین عادت دارند و حالا در غیاب او وبا توجه به روحیات زلاتکو، دستیار اول برانکو،کریم باقری باید خودی نشان بدهد. سه‌شنبه روز آقا کریم است و او باید طوری پرسپولیس را در مشتش بگیرد که معلوم شود در این چند سال بیهوده صندلی دستیاری را اشغال نکرده است. بدیهی است که از برادر افسرده و حال‌ندار(!) برانکو توقع خاصی نمی‌رود!

  چهارمین بازی ظرف 2 هفته
بازی با السد، چهارمین مسابقه پرسپولیس ظرف 15روز است. آنها 26شهریور با الدوحیل بازی کردند، یکم مهر به مصاف سپیدرود رفتند، 5 مهر داربی را جلوی استقلال برگزار کردند و حالا دهم مهر باید رودرروی السد بایستند. این همه بازی سخت و نزدیک به‌هم، آن هم برای تیمی که حتی بازیکن تعویضی ندارد واقعا طاقت‌فرساست. قطعا یکی از عوامل مصدومیت سنگین ماهینی هم همین فشردگی بوده است.
 
بدون حتی یک تعویض
پرسپولیس هر آرایشی در بازی با السد داشته باشد، یک گزینه تعویض حرفه‌ای هم در اختیار برانکو نیست. او حتی ناچار است در ترکیب اصلی هم از یک بازیکن جوان مثل همتی یا عباسیان استفاده کند، حالا شما ببینید وضع در مورد تعویضی‌ها چطور است. درنظر داشته باشید که همه مسائل مربوط به تعویض هم «فنی» نیست؛ چه اینکه گاهی خستگی بازیکنان و حتی مصدومیت یا اخراج غیرمترقبه آنها ممکن است مربی را وادار به تعویض کند اما برانکو حتی یک نفر را هم روی نیمکت ندارد.

  دوحیل، آینه عبرت السد
یک مسئله دیگر این است که اتفاق رخ داده برای الدوحیل در مرحله قبلی، حالا آینه عبرت السد است. دوحیل گمان می‌کرد برتری یک بر صفر در بازی رفت کافی است اما بعدا متوجه شد در دیگ جوشان آزادی حتی زدن یک گل در خانه حریف هم کارساز نیست. الان السد دقیقا می‌داند در بازی برگشت چه چیزی انتظارش را می‌کشد. یکی از مدیران این باشگاه هم گفته: «در بازی رفت تا می‌توانیم باید گل بزنیم.» طبیعی است که آنها روی غایبان پرشمار پرسپولیس هم حسابی ویژه باز کرده باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید