• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 3 مهر 1397
کد مطلب : 31648
+
-

ترشابه برای تردد زائران اربعین آماده می‌شود

حذف نقاط حادثه‌خیز محور ترشابه در حال انجام است و قبل از اربعین به اتمام می‌رسد

عمران
ترشابه برای تردد زائران اربعین آماده می‌شود

مریم نظری|  ایلام –خبرنگار:


در ایام اربعین سال‌های گذشته شاهد تردد میلیونی زائران حسینی از مسیرهای مواصلاتی استان ایلام بودیم و مسیر مواصلاتی ایلام - مهران جوابگوی سیل عظیم زائران نبود. 
ازدحام و تردد بیش از پیش خودروها طی اربعین در مسیر ایلام - مهران سبب شد مسئولان مسیر دومی را برای تردد اتوبوس‌ها در نظر بگیرند که با توجه به نزدیکی شهرستان ملکشاهی به مهران، مسیر مواصلاتی ترشابه در شهرستان ملکشاهی مورد توجه قرار گرفت. اما استاندارد نبودن این مسیر سبب شد مسئولان کشوری و استانی برای بهسازی آن آستین بالا بزنند.


راه‌های مواصلاتی غیراستاندارد ملکشاهی

یکی از شهروندان ملکشاهی به همشهری می‌گوید: مسیرهای مواصلاتی شهرستان ملکشاهی بسیار ناایمن و غیراستاندارد هستند و همین مسأله در طول سال سبب وقوع تصادف‌های زیادی در این مسیرها می‌شود.
«فرهاد فتحی» اظهار می‌کند: هر سال در ایام اربعین به دلیل تردد زوار در مسیرهای ایلام - مهران از مسیرهای مواصلاتی شهرستان ملکشاهی برای سهولت تردد زائران استفاده می‌شود. اما کم‌عرض بودن راه‌های مواصلاتی این شهرستان از یک سو و پیچ‌های خطرناک آن از سوی دیگر احتمال وقوع تصادفات را در این مسیرها بالا می‌برد. به طوری که مسیرهای مواصلاتی این شهرستان جزو پرتصادف‌ترین مسیرهای استان ایلام شناخته می‌شوند.
این شهروند تاکید می‌کند: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین، لازم است مسئولان در بهسازی محور ملکشاهی - مهران (مسیر ترشابه) سرعت عمل بیشتری داشته باشند.


ایجاد زیرساخت‌های لازم

مسئولان استان می‌گویند که بهسازی مسیرهای مواصلاتی ملکشاهی برای استان بسیار مهم است و باید به طور جدی آن را پیگیری کرد. معاون عمرانی استاندار در این زمینه اظهار می‌کند: امسال با ایجاد زیرساخت‌های لازم در محور ترشابه، تردد زائران بهتر و آسان‌تر می‌شود. 
«احمد کرمی» با بیان این‌که قبل از آغاز ایام اربعین حذف نقاط حادثه‌خیز محور ملکشاهی - مهران (معروف به مسیر ترشابه) انجام و این جاده برای تردد زائران آماده می‌شود، می‌گوید: تلاش می‌کنیم تا قبل از اربعین مسیر چهاربانده مهران به اتمام برسد و 5/4 کیلومتر مسیر مهران - ملکشاهی در نقاط حادثه‌خیز ترشابه زیر بار ترافیک برود.


اعتبار هزینه‌شده

سرپرست اداره راه و شهرسازی ملکشاهی نیز در گفت‌وگو با همشهری اظهار می‌کند: پروژه 5/4 کیلومتری محور ترشابه اربعین امسال آماده بهره‌برداری است و برای اجرای آن تاکنون 5/13 میلیارد تومان هزینه شده است. 
«عبادالله بابایی» می‌گوید: گردنه ترشابه یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز و سخت‌گذر مسیر ملکشاهی به مهران محسوب می‌شد که فاقد هرگونه استاندارد راهسازی بود و بسیاری از حوادث رانندگی منجر به فوت در سال‌های گذشته در آن رخ می‌داد. بنابراین اصلاح این مسیر از سال 95 در دستور کار قرار گرفت. 
وی تاکید می‌کند: مرحله نخست این پروژه سال گذشته به طول 5/2 کیلومتر و با اعتبار 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و کار احداث 2 کیلومتر باقی مانده هم بلافاصله با اعتبار 65 میلیارد ریال آغاز شد. تاکنون کارهای زیرساختی این مسیر به اتمام رسیده و عملیات آسفالت آن هم قبل از فرارسیدن اربعین آماده می‌شود.


توسعه مسیر مواصلاتی ایلام – مهران - ملکشاهی

بابایی با بیان این‌که با بهره‌برداری از این پروژه راهسازی و حذف نقاط حادثه‌خیز در آینده شاهد توسعه مسیر ایلام - ملکشاهی - مهران خواهیم بود، می‌افزاید: تا تبدیل شدن این مسیر به یک راه اصلی و شریانی که از استانداردهای کافی برخوردار باشد، راهی طولانی در پیش است. امیدواریم با رویکرد مثبت مسئولان استان به پروژه، این مهم محقق شود.
این مسئول با بیان این‌که پروژه بهسازی محور ارتباطی ترشابه از آذرماه 95 آغاز شده است، می‌گوید: با بهره‌برداری از این پروژه، همه پیچ‌های خطرناک و حادثه‌ساز مسیر حذف می‌شوند و شیب آن که قبلا ۲۵ درصد بود، کاهش پیدا خواهد کرد و حداکثر به ۱۱ درصد می‌رسد.
وی در پایان هدف از اجرای این طرح را کوتاه کردن طول مسیر، اصلاح شیب جاده، حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، بالا بردن سطح ایمنی و تسهیل تردد زائران حسینی عنوان می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید