• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31432
+
-

تمهیدات آتش‌نشانی برای بازگشایی مدارس

با شروع سال تحصیلی سازمان آتش‌نشانی تمهیداتی را برای مدارس اندیشیده است. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از طرح‌ این سازمان در 3بازه 10روزه خبر می‌دهد.
جلال ملکی به ایسنا می‌گوید: «سازمان آتش‌نشانی تمهیدات خاصی را تدارک دیده تا با اجرای آن در تامین ایمنی خصوصا در روزهای اولیه بازگشایی مدارس مؤثر باشد. فاز اول طرح آتش‌نشانی از 20شهریور آغاز شده و تا اول مهر انجام می‌شود که در این بخش تمام کارشناسان اقدام به بازدید از مدارس و اماکن آموزشی و بررسی تجهیزات و سیستم‌های اطفایی آنها کرده‌اند و توصیه‌های لازم به مسئولان مدارس اعلام شده است. همچنین کارشناسان از اطراف مدارس نیز بازدید و موارد ناایمن و بخش‌هایی را که نیاز به تعمیرات داشته به‌صورت مکتوب به شهرداری‌های نواحی اعلام کردند تا نسبت به ایمنی محیط اطراف مدارس نیز اقدام شود. داخل ساختمان‌ها و حیاط مدارس نیز بازرسی شده و مواردی که نیاز به برطرف شدن داشته به مدیران مدارس اعلام شده است.»
درباره فاز دوم این طرح عنوان می‌کند: «در بازه 10روزه دوم نیز همزمان با اول مهر و آغاز به‌کار مدارس، علاوه بر اینکه اقدامات فاز اول همچنان ادامه دارد، در این بازه تمام 130 ایستگاه در آماده‌باش کامل هستند و استقرارهای گسترده در سطح شهر هم انجام می‌شود و هر ایستگاه در نقاط پر رفت‌وآمد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت 7 تا 9 و 15 تا 17 مستقر می‌شوند. این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که با توجه به اینکه در ساعات ابتدایی صبح و همینطور بعدازظهر ممکن است ترافیک بیشتری را شاهد باشیم، درصورت بروز حوادث دسترسی به محل حادثه سریع‌تر صورت بگیرد.» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اجرای سومین بخش طرح که از 10 تا 20مهر است، ادامه می‌دهد: «در این بخش از طرح، کارشناسان، استادان و مربیان سازمان آتش‌نشانی در مدارس و کلاس‌ها حاضر می‌شوند و به‌صورت چهره به چهره توصیه‌ها و آموزش‌های ایمنی را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. این روش برای ارائه آموزش‌های اولیه در طول سال هم انجام می‌شود اما در این مدت با پتانسیل بیشتری مدنظر قرار می‌گیرد.» 

این خبر را به اشتراک بگذارید