• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31418
+
-

اخبار فردا

دوشنبه 2 مهر

اخبار فردا

عکس موبایلی- از آنجا که در دهه محرم هر طرف را نگاه می‌کردی، موبایل‌ها بالای دست‌ها بود، حتما خیلی‌های شما عکس‌هایی از سوگواری در این ایام گرفته‌اید. تا همین‌جا شما شرایط اولیه برای شرکت در سوگواره عکس موبایلی «محرم محله ما» را دارید اما حواستان باشد اگر قصد شرکت در این فراخوان را داشتید، عکس‌هایتان با محوریت سوگواری در محله‌های تهران باشد و نماد یا مشخصات محله در عکس‌ها دیده شود. اگر در آرشیو عکس‌های موبایلتان چنین تصاویری یافتید، 5فریم از آنها را همین فردا در آدرس اینترنتی www.mahalleyema.ir  بارگذاری کنید. خدا را چه دیدید شاید شما هم جزو 3نفر برنده سفر به عتبات عالیات بودید!

گالری گردی در دوشنبه - برای گالری گردی در میان هفته 2گزینه پیش‌روی‌تان قرار دارد. گزینه نخست نمایشگاهی از آثار نقاشی شهرو خردمند با عنوان «آب و خاک» است که در گالری کاما برپا شده است. این، دومین نمایشگاه نقاشی این هنرمند ایرانی ساکن ایتالیا در ایران است. در نمایشگاه «آب و خاک» ۱۳ اثر از این هنرمند با تکنیک ترکیب مواد و اکرلیک روی بوم در گالری کاما به نمایش درآمده است. نمایشگاه شهرو خردمند از اواخر شهریور آغاز به‌کار کرد و هم‌اکنون هفته آخر نمایش را پشت سر می‌گذارد. برای تماشای این آثار می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به خیابان پاسداران، گلستان ١٠، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، واحد ٢ گالری کاما مراجعه کنید. گزینه بعدی برای فردا هم تماشای آثار هنرمندان آبرنگ کار اصفهان است که در نگارخانه نقش جهان برپا شده. در این نمایشگاه منتخبی از آثار یرواند نهاپطیان و همچنین زنده‌یاد منوچهر صرّام به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه همه‌روزه به جز شنبه و ایام تعطیل رسمی از ساعت۱۶ تا ۲۰ در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد. 



روز غار پاک - گروه‌های کوهنوردی و سمن‌های زیست‌محیطی فردا راهی طبیعت می‌شوند اما این بار ماموریتشان پاکسازی زیستگاه‌های بکر و دسـت‌نخورده و منحصر‌به‌فردی است که در دل کوه‌‌ها جا خوش‌کرده‌اند. اگر تمایل به حفظ این مکان‌های گردشگری که منابع عظیمی از سفره‌های آب زیرزمینی‌اند دارید، می‌توانید دوم مهر به مناسبت روز جهانی غار‌پاک به این گروه‌ها و تشکل‌های فعال در سراسر کشور بپیوندید و دین‌تان را به زمین ادا کنید. زباله‌‌های فاسد شده در غارها موجب رشد انواع قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شوند و این ممکن است حیات جانداران این زیستگاه را به خطر بیندازد.



زنده از تبریز - دوشنبه‌ها فوتبال باشگاهی در اروپا تعطیل است و اگر در ایران هم بازی نباشد، زندگی برای طرفداران فوتبال دشوار می‌شود و به این ترتیب باید دنبال گزینه جایگزین گشت. در چنین شرایطی تماشای مسابقه فوتسال می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. تورنمنت چهارجانبه فوتسال از یکم مهر با حضور تیم‌های ایران، اوکراین، ژاپن و بلاروس در سالن پورشریفی تبریز آغاز شد. فردا دوشنبه دوم مهر‌ماه از ساعت4 بعدازظهر تیم‌های فوتسال بلاروس و اوکراین با هم بازی می‌کنند. بعد از این بازی هم می‌توانید به تماشای مسابقه ایران و ژاپن بنشینید. این بازی ساعت 6عصر برگزار می‌شود.


زندگی روزمره عصر تزار - نمایش عالیجناب اژدها از 2مهر روی صحنه می‌رود. این نمایش به گفته کارگردان آن مهران اصلانی، درباره شروع حکومت بلشویک‌هاست: «دوباره برگشتیم به زندگی روزمره‌ عصر تزار، تمام کاری که کردیم این بود که هروقت همدیگر را می‌دیدیم درباره‌ اینکه زندگی چقدر سخت و گرونه غر می‌زدیم.» این نمایش تا 20مهر روی صحنه خواهد بود. نمایش عالیجناب اژدها به‌مدت یک ساعت و ۳۰ دقیقه با بازی آتنا رسول زاده، مهران اصلانی، یاشار حسین‌زاده، خسرو شاهی، پانیذ خوش‌نیک و... از ساعت 7عصر روی صحنه است. نویسنده نمایش عالیجناب اژدها ایوگنی شوارتس است که حسین یعقوبی آن را ترجمه کرده است.



خواندن از آتشی - ستاره کوچکی در کلمه‌ای بگذار/ و به آسمانم روانه کن/ بسیارتاریکم. امروز، تولد شاعر است. منوچهر آتشی که روح جنوب در شعر‌هایش، خوانندگان را گرمازده کرده بود، در روز دوم پاییز به دنیا آمد. تشنگی حاصل از آتشی‌خوانی اما برای آنان که با او آشناترند، چندان دور از انتظار نیست. اینکه گاه و بی‌گاه به سراغ شعرها بروید و سری به دفترهایش بزنید، نشانه وفاداری‌تان است یا نگاه کردن به شعرخوانی‌هایش در جلسات و گوش کردن به شعرهایش هم. اما پیشنهادمان برای روز تولد او خواندن شعر «اسب سفید وحشی» است. آتشی که مهر۱۳۱۰ در دهرود دشتستان بوشهر متولد شد، مجموعه‌های شعر «آواز خاک» (۱۳۴۷)، «دیدار در فلق» (۱۳۴۸)، «وصف گل سوری» (۱۳۶۷)، «گندم و گیلاس» (۱۳۶۸)، «زیباتر از شکل قدیم جهان» (۱۳۷۶)، «چه تلخ است این سیب» (۱۳۷۸) و «حادثه در بامداد» (۱۳۸۰)، همچنین ترجمه‌ آثاری چون «دلاله» (تورنتون وایلدر)، «لنین» (مایاکوفسکی) و «فونتامارا» (ایناتسیو سیلونه) از آثار منتشرشده‌ او هستند. آتشی همچنین برگزیده‌ جایزه‌ کتاب سال شده بود و در طول حیاتش فعالیت مطبوعاتی هم داشت. این شاعر ظهر روز ۲۹ آبان‌ ۸۴ از دنیا رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید