• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 13 دی 1396
کد مطلب : 3100
+
-

هشدار مقامات قضایی به اغتشاشگران

در ارتباط با ناآرامی‌های خیابانی در برخی شهرهای کشور دیروز مقامات قضایی و امنیتی کشور نسبت به ادامه اغتشاش در کشور هشدار دادند. آمارها و ارقام تأییدنشده‌ای درباره تعداد کشته‌شدگان، بازداشتی‌ها و محل نگهداری بازداشت‌شدگان در اخبار دست به‌دست می‌شود. با ادامه اغتشاشات در شهرهای مختلف مقامات قضایی هشدارهای لازم را صادر کردند. موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه انقلاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: «کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، مجازاتشان سنگین خواهد بود.» به گفته او، هر روزی که از اعتراضات بگذرد مجازات دستگیرشدگان بیشتر خواهد شد و ‌جمهوری اسلامی آنها را دیگر معترضان نسبت به حقوقشان نمی‌داند.  محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور نیز اعلام کرد: آشوبگران و عوامل پشت پرده آنان بدانند که دستگاه‌های قضایی، امنیتی و اطلاعاتی در مواجهه با این اغتشاشات کوتاه نخواهند آمد. به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی با افراد تخریبگر با اقتدار و قاطع مقابله کردند.

حسین ذوالفقاری گفت: در بیشتر مناطق کشور شرایط عادی است و با همکاری مردم و با تلاش نیروهای تأمین‌کننده نظم و امنیت نیز ناآرامی‌های اخیر در برخی مناطق به‌زودی پایان می‌یابد. سخنگوی نیروی انتظامی هم دیروز از دستگیری شخص اهانت‌کننده به پرچم کشور خبر داد. سردار سعید منتظرالمهدی اظهار داشت: به‌دنبال انتشار فیلمی از اهانت به پرچم جمهوری اسلامی ایران و به‌آتش‌کشیدن آن، موضوع در پلیس امنیت ناجا پیگیری شد و پس از پیگیری‌های پلیس امنیت این فرد شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: هیچ ایرانی‌ای‌ وجود ندارد که دلش برای کشور خود نسوزد، هر ایرانی سختی‌ها را به‌جان می‌خرد تا پرچم کشورش مورد هتک‌حرمت قرار نگیرد. در همین راستا دیروز علی اصغر ناصربخت، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری تهران از آخرین خبرها در این‌باره در شهر تهران گفت: روز شنبه حدود ۲۰۰ نفر، روز یکشنبه ۱۵۰ نفر و روز دوشنبه حدود ۱۰۰ نفر در تهران بازداشت شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید