• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 26 شهریور 1397
کد مطلب : 30866
+
-

پرونده 2 قتل مرموز در دادگاه


سال‌ها پس از وقوع 2جنایت در پایتخت،  درحالی‌که تحقیقات برای شناسایی عاملان این 2جنایت راه به جایی نبرده است، خانواده مقتولان از دادگاه خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند.

به گزارش همشهری،  نخستین پرونده مربوط به جنایتی است که 10سال قبل در مرکز پایتخت اتفاق افتاد و در جریان آن پسر جوانی که به‌تنهایی زندگی می‌کرد به طرز مرموزی به قتل رسید. متخصصان پزشکی قانونی بعد از معاینه جسد علت مرگ او را خفگی اعلام کردند اما معلوم نشد که چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده است. با وجود این مدتی بعد دختر جوانی به ظن دست داشتن در قتل پسر جوان بازداشت شد اما هیچ مدرکی علیه او به‌دست نیامد. تنها مظنون پرونده در بازجویی‌ها گفت: ما به یکدیگر علاقه‌مند بودیم تا اینکه او به رابطه من با پسر دیگری مشکوک شد و به همین دلیل رابطه‌مان قطع شد. وقتی 10سال از این جنایت گذشت و هیچ ردی از قاتل به‌دست نیامد،  اولیای دم مقتول خواستار دریافت دیه از بیت‌المال شدند. در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدباقر قربان‌زاده برگزار شد، مادر مقتول گفت: پسرم دوست داشت به‌تنهایی زندگی کند. او از چند نفر طلبکار بود و سر همین موضوع با آنها درگیری داشت اما هیچ‌وقت متوجه نشدم که آنها چه کسانی هستند. حالا که قاتل پسرم شناسایی نشده می‌خواهم طبق قانون دیه‌اش پرداخت شود.

دومین خانواده‌ای که دیروز برای دیه به دادگاه کیفری رفته بودند خانواده مردی بودند که 6سال قبل در خانه‌اش به طرز مرموزی به قتل رسیده بود و تاکنون کارآگاهان پلیس به‌رغم تحقیقات گسترده‌ای که انجام داده‌اند نتوانسته‌اند عامل جنایت را شناسایی کنند. در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دهم برگزار شد پسر مقتول گفت: پدرم به‌تنهایی در خانه بود و وقتی ما برگشتیم دیدیم که او در یکی از اتاق‌ها افتاده و جانش را از دست داده است. یک سیم دور گردن او پیچیده شده بود که نشان می‌داد به قتل رسیده است. پدرم مرد آرامی بود و با هیچ‌کس مشکلی نداشت. در این سال‌ها پلیس نتوانست قاتلش را دستگیر کند و ما هم به هیچ‌کس مظنون نیستیم.
با پایان این جلسه قرار است هیأت قضایی به‌زودی رأی خود را اعلام کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید