• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 24 شهریور 1397
کد مطلب : 30554
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  آنچه جایی نرسد فریاد است!
سلام. در خبرها خواندم که آقای فتاح رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گفته‌اند: مشکل مدیریتی کشور در این است که امثال من به‌درستی سرجای خود نیستیم و مسئولیت‌ها باید دست اهلش باشد. تماس گرفتم به ایشان بگویم به‌قول معروف جانا سخن از زبان ما می‌گویی! سال‌هاست که چنین رویه‌ای باعث اتلاف وقت و هدر رفتن سرمایه‌های نیروی انسانی در این کشور شده است ولی باز به قول معروف «گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست / آنچه البته به جایی نرسد فریاد است»!
 

4521...0919


  همچنان پیرو خط امام‌حسین(ع)
سلام. وقت بخیر. روز پنجشنبه مردم پایتخت با تشییع پیکر 135شهید گمنام ثابت کردند که همچنان پیرو خط امام‌حسین(ع) هستند. مسئولان باید بدانند با کم‌کاری‌هایشان در زمینه اقتصادی مدیون خون این شهیدان هستند؛ جوانانی که برای سربلندی مردم کشورشان از عزیزترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند تا کشوری سربلند داشته باشیم. آیا سزاوار است برخی با کم‌کاری و سوءمدیریت و برخی با احتکار و ایجاد جنگ روانی باعث فشار اقتصادی بر مردم شوند؟
 
جهانی از تهران


  مالیات از خانه‌های خالی
با سلام. در ماه‌های اخیر افزایش نرخ اجاره‌بها به یکی از معضلات جدی خانوارهای اجاره‌نشین تبدیل شده است. درواقع بازار مسکن اجاره‌ای ثبات لازم را نداشته و این نشان می‌دهد که دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، این بخش از مشکلات مردم را فراموش کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد یکی از راهکارهای کاهش اجاره‌بهای خانه‌ها، گرفتن مالیات از خانه‌هایی است که بسیاری از آنها خالی هستند. لطفا به گوش مسئولان برسانید.
 
6639...0935


  پیروزی تیم ملی والیبال
سلام. پیروزی مقتدرانه تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی مرحله گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان را برابر تیم ملی بلغارستان تبریک می‌گویم. وقتی جوانان با غیرت ایران زمین در صحنه‌های بین‌المللی چنین خوش می‌درخشند، انتظار می‌رود در زمینه اقتصادی هم از فکر و حضور جوانان استفاده شود تا در مقابله با جنگ اقتصادی هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.
 
2453...0912


  دغدغه تامین هزینه لوازم‌التحریر
با سلام و خسته نباشید. درحالی‌که به بازگشایی مدارس مدت زیادی نمانده است، بسیاری از خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر فرزندان خود دغدغه تامین هزینه‌هایش را دارند. در خانواده‌ای که کمترین میزان حقوق یا به‌عبارتی حقوق پایه وزارت کار را می‌گیرند در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید نصف حقوقشان را برای تامین هزینه‌های یکی از کودکان خود هزینه کنند. این در حالی است که شهریه مدارس، خریدهای غیرضروری، کفش و... هم به این هزینه‌ها اضافه می‌شود! لطفا به‌گوش مسئولان برسانید.
 
چگینی از تهران


@  حق مردم را مطالبه کنید
با سلام. دی‌ماه۹۶ برای خرید تندر۹۰ ثبت‌نام کردیم. قرار بود تا خرداد۹۷ خودرو‌ها را تحویل دهند. زمان ثبت‌نام دلار ۳۶۰۰تومان بود و خرداد زمان تحویل هم دلار ۴۲۰۰تومانی به‌خودروسازان می‌دادند؛ یعنی میانگین قیمت دلار ۳۹۰۰تومان بود. لذا شرکت موظف بود تا مطابق قراردادهایی که پول از مردم گرفته قطعات آنها را تامین کند؛ یعنی همان دی‌ ماه پارسال که نه از تحریم خبری بود و نه دلار افزایش داشت. اما متأسفانه این کار را نکردند و خرداد موقع تحویل خودرو که رسید گفتند تحریم شدیم قطعه نداریم! واقعا این اهمال‌کاری مقصرش کیست؟ ما تحویل خرداد بودیم و باید اول خرداد دعوتنامه تکمیل وجه را صادر می‌کردند اما این کار را هم نکردند و قیمت خودرو در تیرماه ۱۰درصد افزایش پیدا کرد. متأسفانه تا این لحظه بیش از 2‌ماه از آخرین موعد تحویل در قرارداد گذشته است، اما هنوز دعوتنامه هم صادر نکرده‌اند و متقاضیان همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. از شما به‌عنوان رسانه پرتیراژ درخواست می‌کنیم حق پایمال شده مردم را مطالبه کنید.
 
گلایه تعدادی از متقاضیان


  افزایش 9درصدی!
سلام. هفته گذشته در انتهای صفحه 4روزنامه به نقل از مسئولان سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نوشته بودید که افزایش قیمت لاستیک نباید بیش از 9درصد باشد. لطفا از این مسئولان محترم بپرسید وقتی لاستیک کامیون از 2میلیون تومان به 6میلیون تومان افزایش قیمت داشته، اعلام افزایش 9درصدی برچه مبنایی بوده است؟
 
4341...0919

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان، با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید