• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 21 شهریور 1397
کد مطلب : 30312
+
-

سهم بانوان از بازار کار افزایش یافت

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال‌های  95و 96 از سوی دولت تدبیر و امید، سهم بانوان از این فرصت‌های شغلی را بین 60تا 67درصد اعلام کرد. به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار افزود: 2سال گذشته بین 850تا 900هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد که البته افزایش سهم بانوان از این اشتغالزایی به‌علت‌های گوناگونی مانند مشاغل خانگی یا خانوادگی‌بودن آنهاست. وی اظهار داشت: امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به‌صورت ویژه روی مشاغل خانگی متمرکز است و موضوع بیمه و برخی پشتیبانی‌های دیگر برای این مشاغل مانند بازنگری در مقررات فعلی و قوانین کار را هم در دست بررسی دارد.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: بین سه و نیم تا چهار میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم که از جنبه اقتصادی به درآمدهای خودشان متکی هستند و بر این اساس پیگیر پشتیبانی و تقویت آنها هستیم. وی اضافه کرد: همچنین دوره‌های مهارتی برای کارآفرینی زنان در کشور از سال گذشته تاکنون در حال اجراست که با توجه به شرایط اقتصادی هر استان، بانوان از این دوره‌ها استقبال کردند و جای امیدواری وجود دارد.به گفته ابتکار طرح‌هایی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، گردشگری، صنایع‌دستی و کشاورزی برای زنان روستایی اجرا شده که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

وی به طرح گفت‌وگوی ملی خانواده اشاره و اضافه کرد: این مهم بنا بر ضرورت‌ها با همکاری دانشگاه‌ها شکل گرفت زیرا مراکز پژوهشی بر این باورند که کشور در حوزه خانواده به‌ عنوان مهم‌ترین، امن‌ترین و الهام‌‌بخش‌ترین کانون زندگی بشری مشکلات زیادی دارد.معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: این مجموعه پیگیر موضوع مهارت‌های ارتباطی است زیرا درون خانواده‌ها اختلال ارتباطی و سوء‌تفاهم زیادی وجود دارد، امکان و زمان گفت‌وگو کاهش یافته، کیفیت و توان شنیدن افراد دچار خدشه شده است. وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح، تاب آوری و توان افزایی بیشتری درون خانواده‌ها شکل گرفته و با اصلاح اختلال ارتباطی، گفت‌وگوی بین نسلی ارتقا یابد.

ابتکار همچنین به تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این لایحه که 10سال در کمیسیون مانده بود با پیگیری مجدانه دولت و همکاری مجلس تصویب شده که آمادگی هم برای اجرای آن وجود دارد و اکنون در انتظار تأیید نهایی از سوی شورای نگهبان است. وی افزود: یکی از محورهای تفاهمنامه امضا شده با وزیر دادگستری در هفته گذشته اجرایی شدن این لایحه بسیار مهم بود که بخشی از آن به موضوع تعریف خشونت و انواع آن و خشونت علیه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد که به‌عنوان جرایمی جدید باید به‌طور جدی مورد رسیدگی قرار گیرد.معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت را از دیگر اقدام‌های دولت تدبیر و امید دانست و اضافه کرد: رایزنی‌ها و نشست‌های بسیاری با قوه قضاییه برگزار شده که امید می‌رود با تأیید این لایحه از سوی رئیس آن قوه و اجرای آن، جامعه در برابر خشونت‌ها و آسیب‌ها آرامش بیشتری داشته باشد

این خبر را به اشتراک بگذارید