• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30178
+
-

احکام دانشجویان ستاره‌دار امیدوار‌کننده است

منصور غلامی، وزیر علوم در نشست روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا درباره اینکه پیگیری‌ها برای تخفیف در حکم سنگین دانشجویان ستاره‌‌دار به کجا رسید؟ گفت: احکام دانشجویان در حال پیگیری است و تاکنون نتایج خوبی گرفته‌ایم و امیدواریم در روزهای آینده این نتایج از طرف خود آنها و یا از طریق دیگر افراد اطلاع‌رسانی شود. آخرین مراحل هم در حال طی شدن است. مسئولان قوه قضاییه هم خیلی با ما همراهی کردند و امیدواریم نتیجه بدهد. وی تأکید کرد: نگرانی جدی در این زمینه نباید وجود داشته باشد به هر حال بحث اختیارات وزارت علوم یا قوه مجریه نیست و در حوزه قوه قضاییه است. با وجود این خیلی با ما همراهی کردند و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را از این همراهی‌ها بگیریم.

وزیر علوم در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درخصوص رأی دیوان عدالت اداری درباره جذب دانشجویان بورسیه در هیأت علمی بیان کرد: دو نکته مهم درخصوص بحث دیوان عدالت اداری مطرح است. ما اعتقاد داریم که احکام قضایی وقتی نهایی شد، لازم‌الاجراست و این مشخص است؛ اما یک نگاه دیگر هم داریم که در بحث تعیین صلاحیت‌های علمی جایی که احیانا فردی به‌دلیل عدم‌تأیید صلاحیت علمی مناسب برای یک شغل ازجمله استادی دانشگاه تشخیص داده نمی‌شود، این موضوع به حکم قضایی نباید کشیده شود.

غلامی در ادامه‌ با تأکید بر اینکه تأیید صلاحیت برای جذب استادی در دانشگاه‌ها یک موضوع علمی و تخصصی است، گفت‌: امیدوار هستیم دیوان عدالت اداری در رابطه با مواردی که درخصوص تأیید صلاحیت‌های علمی است، ورود پیدا نکند و بگذارد هیأت‌های جذب این موضوع را بررسی کنند، چرا که هیأت‌ها، هیأت‌های مستقلی هستند که توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته‌اند. ما به هیچ عنوان استنکاف و بی‌توجهی به قانون را قبول نداریم، اما تلاش داریم مباحثی نظیر جذب هیأت علمی‌ها با راهکارهای قانونی حل و فصل شود.

غلامی در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص آمادگی دانشگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید گفت: دانشگاه‌های ما با توجه به تجربیاتی که از قبل داشتند و با توجه به امکانات موجود آمادگی کامل دارند که در حوزه‌های مختلف دانشجویان جدید‌الورود و سال‌های قبل را پذیرش کنند. در 3‌ماه تعطیلی حوزه آموزش ما تعطیل است اما همکاران ما در دانشگاه‌ها فعالیت داشته و برای ارائه خدمات به دانشجویان در این مدت فعال بودند و در زمینه ارتقای خوابگاه‌ها و ارتقای دیگر خدمات به دانشجویان فعالیت می‌کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید