• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30171
+
-

پرواز نخستین تاکسی پرنده انگلیس

پرواز نخستین تاکسی پرنده انگلیس

ماجرای ساخت و استفاده از تاکسی‌ها یا به قول مشهور خودروهای پرنده، مسئله تازه‌ای نیست و شرکت‌های مختلفی در تلاش هستند تا این ایده را به سرانجام برسانند و آن را عمومی کنند.

در میان رقابت شدید اوبر و ایرباس اما حالا یک شرکت انگلیسی نخستین خودروی پرنده خود را با موفقیت‌ آزمایش کرده است. به گزارش تلگراف، این استارتاپ به نام Vertical Aerospace امیدوار است تا ۴ سال دیگر بتواند ایده خود را برای حمل‌ونقل‌های درون‌شهری اجرایی کند. ایده کلی همه طرح‌ها در این رابطه همان است که در بچگی زیاد درباره‌اش شنیده‌ایم: دنده هوایی! به‌عنوان نمونه در تاکسی پرنده این شرکت انگلیسی 2مسافر می‌توانند مسیر پرترافیک شهرهای بزرگ را خیلی سریع‌تر از مسیر هوایی طی کنند. براساس برنامه اعلام شده این امکان از سال۲۰۲۲ به وسیله پرنده الکتریکی این شرکت انگلیسی وجود خواهد داشت.
این تاکسی پرنده ۴پروانه دارد که به‌صورت عمودی پرواز می‌کند و فرود می‌آید و به‌خاطر بدنه سبک ساخته شده از فیبرکربن می‌تواند با انرژی باتری‌های خود پرواز کند. آن‌طوری که این شرکت ادعا کرده حداکثر سرعت این تاکسی پرنده می‌تواند به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در مدل بزرگ‌تر آن امکان حمل ۴ مسافر هم وجود خواهد داشت

این خبر را به اشتراک بگذارید