• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 20 شهریور 1397
کد مطلب : 30076
+
-

درباره قرارداد با فدراسیون عجله نمی‌کنم

درباره قرارداد با فدراسیون عجله نمی‌کنم

 با توجه به نتایج درخشانی که تیم ملی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی 2018 روسیه به‌دست آورد، خیلی‌ها انتظار داشتند بلافاصله پس از بازگشت از این رقابت‌ها قرارداد کارلوس کی‌روش تمدید شود تا آماده‌سازی تیم‌ملی برای مسابقات جام ملت‌های آسیا هر‌چه زودتر کلید بخورد. اما کارلوس کی‌روش که حتی در زمان هدایت تیم‌ملی در جام‌جهانی نیز حقوقی از فدراسیون دریافت نکرد، هنوز قرارداد خود را با تیم‌ملی تمدید نکرده است. با وجود این، سرمربی پرتغالی بعد از حدود 8سال کار‌کردن در تیم ملی و تعصبی که به تیمش پیدا کرد، منتظر تمدید رسمی قرارداد نمانده و حتی قبل از به نتیجه رسیدن مذاکراتش با فدراسیون فوتبال تمرینات تیم‌ملی را آغاز کرده است. او که امروز تیم‌ملی را در بازی دوستانه با ازبکستان همراهی خواهد کرد، پیش از سفر به تاشکند گفت‌وگویی کوتاه با همشهری داشت و به سؤالات ما پاسخ داد.
وقتی از طولانی‌شدن مذاکرات با فدراسیون و تمدید‌نشدن قراردادش حرف می‌زنیم، با آرامش خاصی می‌گوید: «بگذارید ببینیم آیا این اتفاق خوبی هست یا نه! ما وظیفه بسیار سنگین و بزرگی پیش رو داریم که آن هم موفقیت در مسابقات جام ملت‌های آسیا‌ست. هم‌اکنون در برهه‌ای هستیم که در تیم ملی و فدراسیون فوتبال ایران باید همه تصمیمات با شفافیت و درایت بالایی گرفته شود. در این مقطع حساس بهتر است با صبر و حوصله تصمیم درستی بگیریم تا اینکه بخواهیم با عجله کار کنیم و تصمیم اشتباهی بگیریم. حتما باید از همه‌‌چیز مطمئن شویم و سپس خیلی محکم و با تداوم به راه‌مان ادامه بدهیم.»
سرمربی پرتغالی که خواسته‌های زیادی برای آماده‌سازی تیم‌ملی در مسیر جام ملت‌ها داشت، هنوز به خواسته‌هایش نرسیده است. او معتقد است اگر این امکانات فراهم نشود، تیم‌ملی لطمه خواهد خورد: «فراموش نکنید مهم‌ترین مطلب این است که منافع تیم ملی حفاظت شده باشد. همانطور که قبلا هم گفتم، نقطه‌نظر شخصی بنده این است که آماده‌سازی در راه جام ملت‌ها یک الزام است و باید این آماده‌سازی به خوبی و درستی اتفاق بیفتد. باید اطمینان حاصل کنیم هیچ مطلبی به آماده‌سازی تیم‌ملی در راه جام ملت‌ها آسیب نمی‌زند.» بازی امروز تیم‌ملی مقابل ازبکستان نخستین گام شاگردان کی‌روش برای آماده‌سازی و حضور پرقدرت در جام ملت‌های آسیا‌ست. بعد از یک جام‌جهانی خوب و خاطره‌انگیز، مرد پرتغالی مصمم است تا شرایط پیرامون تیم‌ملی را از همین ابتدا به ثباتی که لازمه حضور پرقدرت در این رقابت‌هاست، برساند.

  خداحافظی آزمون همیشگی نیست
کی‌روش روز گذشته در نشست خبری مهم‌ترین موضوعی که مطرح کرد بازگشت آزمون به تمرینات تیم بود. او اعلام کرد که پس از حل‌شدن مشکلات سردار آزمون، این بازیکن مجددا به تیم ملی دعوت می‌شود.
کی روش در ابتدا گفت: «ما رابطه خیلی خوب و دوستانه‌ای با ازبکستان داریم. برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی این کشور برای ما مهم است و به همین‌خاطر باید از این نگرش مثبت و صادقانه تشکر کرد. مقابل تیم قدرتمندی بازی خواهیم کرد که بازیکنان باتجربه زیادی در ترکیب خود دارد. معتقدم این بازی دوستانه برای افزایش آمادگی بازیکنان ما بسیار مؤثر خواهد بود. هکتور کوپر بازیکنان خوبی در اختیار دارد و بازی مقابل تیم او دشوار خواهد بود. ما کارمان را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آغاز کرده‌ایم و این نخستین دیدار دوستانه ما است. در این دیدار این فرصت را در اختیار خواهیم داشت تا بازیکنان جوان و باتجربه تیم ملی ایران را به زمین بفرستیم.»
سرمربی تیم ملی ایران درباره غیبت سردار آزمون در تمرینات پیش از بازی امروز گفت: «آزمون به دلایلی بعد از جام جهانی از تیم ملی کناره‌گیری کرد ولی این کناره‌گیری همیشگی و دائمی نیست. وقتی آزمون از من خواست نظرم را درباره خداحافظی او بگویم، موافقت کردم که او را موقتا به تیم ملی دعوت نکنم و دلیل آن هم، مسائل شخصی‌ این بازیکن بود. بعد از آنکه آزمون مشکلاتش را حل کند به تیم ملی دعوت خواهد شد.»
کی‌روش عقیده دارد حضور در جام جهانی متضمن موفقیت در جام ملتهای آسیا نیست؛ «دوست دارم تأکید کنم که حضور در جام جهانی به تیم‌های آسیایی که در این جام بودند کمک نمی‌کند که لزوما در جام ملت‌ها هم موفق شوند. برای موفقیت در جام ملت‌ها باید سخت تلاش کنیم، انگیزه و شور و شوق بازیکنان را افزایش دهیم تا بتوانیم قهرمان شویم. بازی در جام ملت‌ها آسان نخواهد بود و تیم‌های خوب زیادی در این دوره حضور خواهند داشت. هرچقدر بیشتر کار کنیم می‌توانیم بیشتر در این رقابت‌ها موفق شویم. درباره حضور کوپر در تیم ملی ازبکستان نیز باید بگویم که این تصمیم عالی بود و مسئولان فدراسیون فوتبال ازبکستان بهترین تصمیم را گرفتند. من برای کوپر غیر از تقابل با ایران آرزوی موفقیت می‌کنم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید