• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 2995
+
-

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر:

آماده جانمایی آثار‌هستیم

جشنواره
آماده جانمایی آثار‌هستیم

«جشنواره تجسمی فجر طبق سنوات گذشته در گالری صبا برگزار خواهد شد و تعدادی از آثار هم در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته می‌شود.

صحبت‌هایی هم مبنی بر نمایش برخی آثار در محل مؤسسه فرهنگی «اکو» انجام شده که فعلا در حد گمانه‌زنی است».

جمشید حقیقت‌شناس، دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر، از اتفاقات جشنواره هنرهای تجسمی فجر امسال خبر داد. به گفته حقیقت‌شناس مرحله اول بررسی آثار رسیده به جشنواره انجام شده که در مرحله دوم، پالایش خواهند شد و تعداد کمتری از آثار به جشنواره راه پیدا خواهند کرد.

به گفته دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر «در مراسم افتتاحیه امسال از یک رایزن فرهنگی که در مراودات فرهنگی کشورهای دنیا مؤثر بوده، تشویق به عمل خواهد آمد. همچنین یک ناشر هنرهای تجسمی، یک انجمن هنری که بیشترین فعالیت را در بخش هنرهای تجسمی داشته باشد، یک رویداد تجسمی مثل سالانه‌ها، یک اداره کل که فعالیت خوبی داشته و به فعالان عرصه هنرهای تجسمی کمک کرده، یک خبرگزاری، یک گالری و یک مدیر حامی که در سال ۹۶ به فعالیت‌های تجسمی کمک کرده باشند، مورد تشویق قرار خواهند گرفت.»

حقیقت‌شناس درباره دعوت از مهمانان خارجی جشنواره گفت: «با انتخاب شورای هنری جشنواره تجسمی فجر ۴۰ هنرمند ساکن خارج از ایران انتخاب شده‌اند که از بین این افراد 7هنرمند که شامل 2هنرمند ایرانی فعال در خارج از کشور و 5هنرمند خارجی از کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا و آذربایجان است در جشنواره حضور خواهند داشت. همچنین از ۱۰ گالری که در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت دارند، درخواست کردیم که ۱۰ هنرمند را پیشنهاد کنند تا در جشنواره حضور داشته باشند».

این خبر را به اشتراک بگذارید