• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 2982
+
-

زمان اعلام اسامی 20هزار مشمول کسر خدمت‌های جدید

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام استقبال از پیشنهادهای جدید برای بهره‌مندی افراد بیشتر از کسرخدمت‌های ایثارگری، رزمندگی و آزادگی، زمان اعلام اسامی 20هزار واجد کسر خدمت‌های جدید را نیز اعلام کرد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسر خدمت‌های جدید سربازی گفت: عملیات ثبت‌نام از واجدین شرایط عصر روز یکشنبه (10دی ماه) در سراسر کشور پایان یافت و همزمان با آن عملیات اجرایی برای شناسایی 20هزار نفر نخست در دستور کار قرار گرفت.

وی درباره امکان فرصت جدید برای ثبت‌نام‌کنندگان نیز اظهار کرد: در سال آینده زمانی برای ثبت‌‌نام مجدد و تصحیح اطلاعات داده خواهد شد.

کمالی در پاسخ به سؤالی درباره نحوه راستی‌‌آزمایی‌ مشخصات و اطلاعات ثبت‌شده نیز گفت: راستی‌آزمایی در 2مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول افرادی که براساس خوداظهاری فرم‌ها را پر کرده و واجد امتیاز بالا شده و جزو 20هزار نفر نخست قرار گرفته‌اند شناسایی می‌شوند و سپس این افراد به یگان‌های مربوطه دعوت شده و از آنها خواسته می‌شود مدارک خود را برای اثبات آنچه براساس خوداظهاری مطرح کرده بودند، ارائه کنند.

وی با بیان اینکه بنا بر قانون و مصوبه مجلس سالانه 20هزار نفر می‌توانند از این کسر خدمت استفاده کنند، افزود: 20هزار نفر تا پایان سال برای بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها انتخاب می‌شوند، درسال آینده نیز مجددا 20هزار نفر که دارای امتیاز بیشتری بوده و در همان سال سرباز بوده یا موعد اعزام به خدمتشان مربوط به همان سال باشد انتخاب می‌شوند.

کمالی درباره 20هزار نفر دارای بیشترین امتیاز که چه زمانی معرفی خواهند شد، گفت: ‌قطعا پس از انجام بررسی‌های لازم تا پایان همین‌ماه این افراد معرفی خواهند شد و پس از آن از آنها خواسته می‌شود با طی مراحل قانونی برای تعیین تکلیف، دریافت کسر خدمت و یا تسویه حساب اقدام کنند.

به گفته کمالی افرادی که برای تسویه‌حساب معرفی می‌شوند جزو سربازان مشمول به خدمت هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید