• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 14 شهریور 1397
کد مطلب : 29406
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  دلالان چه کسانی هستند؟
سلام. این روزها با توجه به گرانی انواع میوه در میادین میوه و تره‌بار، وزیر جهادکشاورزی اعلام کرده است که این گرانی‌ها به خاطر وجود دلالان در بازار است! از طرفی مسئولان در شرکت‌های خودروسازی هم عنوان می‌کنند که واسطه‌ها و دلالان باعث گرانی کاذب خودرو شده‌اند! سؤال اینجاست که چرا این دلالان و واسطه‌ها را اگر خارج از مجموعه‌های خودشان هستند به مراجع قضایی و سازمان تعزیرات معرفی نمی‌کنند تا با آنها برخورد قانونی شود؟ واقعا این دلالان چه کسانی هستند؟
 

9525...0919


  خانواده‌های معلولان ذهنی را دریابید
موضوعی که مطرح می‌کنم درددل بسیاری از خانواده‌های معلولان ذهنی دختر است که برای نگهداری فرزندان خود در خانه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. با اینکه تنها مرکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان ذهنی دختران بالای ۱۵سال در غرب استان البرزدر شهرستان نظرآباد کمک حال این خانواده‌هاست اما ظرفیت نگهداری تعداد کمی از معلولان را دارد. از طرفی متأسفانه عملکرد سازمان بهزیستی در قبال معلولان ذهنی بسیار ضعیف است و حداقل‌ها هم برای این گروه تأمین نمی‌شود. باور کنید در اکثر قریب به اتفاق این مراکز در سطح کشور حداقل استانداردها رعایت نمی‌شود. به‌عنوان پدری که از نزدیک با این مشکل روبه‌رو هستم باید بگویم که یکی از دلایل این موضوع کمبود منابع مالی است. کمکی که مسئولان ذی‌ربط به این مراکز می‌کنند، بسیار اندک است و این مراکز ناچارند بخشی از هزینه خود را از طریق خانواده مددجویان تأمین کنند. این در حالی است که در سایر کشورها نگهداری از معلولان ذهنی به‌صورت رایگان و با بیشترین امکانات و خدمات انجام می‌پذیرد. چرا باید ما در کشور اسلامی که در آموزه‌های دینی رسیدگی به بیماران را سفارش کرده است، اینقدر به اینگونه مسائل بی‌توجه باشیم؟ لطفا منعکس کنید بلکه مسئولان برای حل مشکل خانواده‌های معلولان ذهنی اقدامی بکنند.
 
توکلی از قائمشهر
 

  بلاتکلیفی فاز 9مسکن مهر پردیس
سلام. با گذشت بیش از 7سال از ثبت نام در مسکن مهر پردیس در فاز 9، متأسفانه واگذاری آنها همچنان بلاتکلیف مانده است. از روزنامه همشهری درخواست می‌کنیم گزارشی در این‌باره منتشر کند.
 
8296...0912


  طرح استفاده از دوچرخه
سلام. هرچند طرح استفاده از دوچرخه در پایتخت اقدامی دیرهنگام است، اما به شرط تجهیز زیرساخت‌ها و استمرار آن می‌تواند در آینده‌ای نزدیک بسیار مفید باشد. یکی از شرط‌های اصلی آن این است که برای تردد دوچرخه‌سواران هم مسیرهای ویژه‌ای را اختصاص دهند تا از خطرات احتمالی در امان باشند. هم‌اکنون با توجه به ترافیک سنگین در خیابان‌های اصلی شهروندان چطور می‌توانند از دوچرخه برای تردد به محل کار یا موارد دیگر استفاده کنند؟ امیدواریم این طرح استمرار داشته و موانع اجرایی آن نیز در درازمدت برطرف شود.
 
9254...0912

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در میان بگذارید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید