• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 12 شهریور 1397
کد مطلب : 29067
+
-

تصاویر آنلاین لامپی که از ۱۱۷ سال قبل روشن است

چشم انداز
تصاویر آنلاین لامپی که از ۱۱۷ سال قبل روشن است


لامپ‌های رشته‌ای و قدیمی عمر خیلی کوتاهی داشتند و همه ما با به‌اصطلاح سوختن آنها آشنا هستیم. شاید باورش برایتان سخت باشد که در دنیا لامپی وجود دارد که از ۱۱۷سال قبل روشن بوده است! این لامپ از سال۱۹۰۱ کارش را شروع کرده و هنوز هم مشغول به فعالیت خود برای روشن‌نگه‌داشتن محیط است. این لامپ را که در آن از رشته‌های کربنی استفاده شده، مخترعی به نام آدولف آکایلت ساخته و شرکت شلبی الکترونیک آن را در زمان خود تولید کرده است. این شرکت اما با وجود تولید این لامپ با کیفیت ورشکست شد و دیگر اثری از آن باقی نماند.

به گزارش همشهری، اگر دقیق‌تر بخواهید بدانید در ۱۱۷‌سال، کلا ۷ روز به‌خاطر تعمیرات خطوط برق و نیز قطعی برق تصادفی، این لامپ خاموش بوده و در باقی روزها، لامپ به‌صورت مستمر روشن بوده است. دلیل مقاومت این لامپ را جنس کربنی رشته آن و همچنین قطر زیاد این رشته می‌دانند.

نام این لامپ در کتاب رکوردهای گینس رسما به‌عنوان «مقاوم‌ترین لامپ جهان» ثبت شده است. این لامپ سال‌هاست که در ایستگاه آتش‌نشانی لیورمور در کالیفرنیا قرار دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن آن هستید می‌توانید به آدرس goo.gl/atX15n بروید. یک وب‌کم هر ۱۰ ثانیه از این لامپ عکس گرفته و تصویر آن در این سایت قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :