• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28783
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/6KD9
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   پل ارتباطی مردم با مسئولان
با سلام. از تمامی دست‌اندرکاران روزنامه همشهری به‌خصوص ستون بامردم بابت انتشار مشکل آلودگی صوتی در ساخت‌و‌سازهای شبانه تشکر می‌کنم. ممنون از انشای زیبا و وجدان بیدارتان و سپاس از تعهدتان که پل ارتباطی مردم با مسئولان هستید.
 

گوهری از تهرانپارس


  استناد به آیات قرآنی در سریال‌ها
با سلام و خسته نباشید. از تمامی عوامل و دست‌اندرکاران سریال پدر که از شبکه2 سیما پخش می‌شد، تشکر می‌کنیم. استناد به آیات قرآنی در هر قسمت از این سریال بسیار بجا و منطقی بود. حتی در لابه‌لای سریال مشخص بود که جملات بیان‌شده توسط بازیگران برگرفته از احادیث گهربار ائمه اطهار(ع) است. امیدواریم سریال‌های خانوادگی که توسط هنرمندان ساخته می‌شود، برگرفته از استنادات قرآنی و روایات اهل‌بیت(ع) باشد. از اول انقلاب هربار که سریالی در حوزه قرآن تولید شد، تأثیر فراوانی در میان جامعه داشته ‌و امیدواریم که این مسیر تداوم داشته باشد.
 
سلیمان بلغار از تهران


  مبلغ نرخ بیمه اختیاری
سلام. لطفا به آقای نوربخش، رئیس سازمان تامین اجتماعی بگویید تجدید‌نظری برای نرخ بیمه اختیاری بکنند. پرداخت ماهانه‌های بالا در این شرایط و با این بیکاری و کسادی بازار، بسیار مشکل است. اگر امکان دارد‌ مبلغ بیمه‌ ماهانه‌ را کمتر بگیرند.
 
عطایی از تهران


  صرفه‌جویی در مصرف آب
با سلام. با توجه به معضل کم‌آبی در کشور به مسئولان در وزارت نیرو پیشنهاد می‌کنیم، به مجتمع‌هایی که از آب مشترک استفاده می‌کنند، طی زمانبندی اعلام کنند تا با نصب کنتور مجزا برای هر واحد در مصرف آب صرفه‌جویی شود.
 
9837...0912


  به فکر کارگران ساختمانی هم باشند
باسلام. با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های ساخت‌وساز مسکن در کشور و به تبع آن افزایش قیمت خرید خانه‌، دستمزد کارگران ساختمانی همچنان پایین بوده و تناسبی با سختی کار آنها ندارد. باور کنید از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۵عصر سر کار هستیم، اما درآمدمان کفاف هزینه‌هایی چون اجاره‌خانه، تحصیل فرزندان، درمان، خوراک و... را نمی‌دهد. از طرفی بسیاری از ما کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه نیستیم. در صورت بیمه‌شدن کارگران ساختمانی حداقل بخشی از هزینه‌های درمانی ما کم می‌شود و در نهایت می‌توانیم بعد از بازنشسته‌شدن، حقوق بازنشستگی دریافت کنیم. امیدوارم دولتمردان به فکر ما کارگران ساختمانی هم باشند.
 
گل‌محمدی از قم


  امنیت جانی کارگران نظافت شهری
با سلام. متأسفانه کوتاهی برخی پیمانکاران شهرداری برای حفظ و امنیت جانی کارگران بخش نظافت شهری به‌دلیل در اختیار قرار ندادن لباس شبرنگ باعث ایجاد حوادث ناگواری برای آنها می‌شود. کناره‌های جاده مخصوص کرج، بزرگراه آزادگان، اتوبان‌ها و... نمونه‌هایی از این قبیل موارد هستند که خطر حادثه جانی را برای کارگران در‌بر‌دارد. لطفا منعکس کنید تا نظارتی در این‌باره صورت بگیرد.
 
3833...0912


  بلاتکلیفی مالباختگان
با اینکه چندین سال از کلاهبرداری شرکت نگین خودرو آفتاب می‌گذرد، مالباختگان آن همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. لطفا به مسئولان در قوه قضاییه بگویید پیگیر مطالبات مالباختگان که اکثرا از قشر ضعیف جامعه هستند، باشند. اگر دستور قضایی برای فروش املاک و خودروهای به‌دست‌آمده از متهمان این شرکت که 4هزار شاکی دارد صورت پذیرد، امید می‌رود بخشی از مشکلات مالباختگان حل و فصل شود. انتظار داریم روزنامه همشهری در این‌باره گزارشی را منتشر کند.
 
1504...0919


@  تغییر سبک زندگی
با سلام. چندی پیش در خبرها خواندم که مشاور امور زنان در ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفته، حدود 7درصد از معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند! متأسفانه تغییر سبک زندگی زنان و دختران تحت‌تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی باعث گرایش برخی زنان و دختران جوان به سمت مصرف سیگار، قلیان و حتی مواد‌مخدر شده است. با توجه به اینکه در کشور ما همچنان زنان به‌عنوان ستون خانواده به‌شمار می‌روند، انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در مبحث پیشگیری از ابتلای زنان به مواد‌مخدر برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهند. متولیان فرهنگی در دستگاه‌های مختلف وظایف سنگینی در این زمینه دارند.
 
6547...0919

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید