• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28773
+
-

رونالدو به منچستر برمی‌گردد

قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل 19-2018، پنجشنبه‌شب در موناکو برگزار شد و 32 تیم حاضر در این مرحله، رقبای خود را شناختند تا فصل دیگری از هیجان و نشاط در فوتبال را شروع کنند. مسابقات مرحله گروهی از 18 سپتامبر (27 شهریور) آغاز می‌شود. تقریبا بیشتر گروه‌ها را می‌توان گروه مرگ خواند. کاوه رضایی که اخیرا به کلوب‌بروخه بلژیک پیوسته باید روبه‌روی اتلتیکو، دورتموند و موناکو به میدان برود. تیم‌های بارسلونا، پاری‌سن‌ژرمن، ناپولی، تاتنهام، لیورپول، یووه و یونایتد که از مدعیان اصلی جام هستند در گروه‌های مرگ جای گرفته‌اند. سایه مرگ روی مرحله گروهی، سیاهی انداخته است. تنها تیم‌های رئال، سیتی و بایرن از جمع مدعیان، قرعه‌های نسبتا ساده‌تری دارند. در عوض، گروه لکوموتیو به یک شوخی شبیه است و شباهتی به لیگ قهرمانان یا حتی لیگ اروپا ندارد و بیشتر یادآور اینترتوتوی قدیمی است. 
 A: اتلتیکومادرید – بروسیادورتموند – موناکو – کلوب بروخه
B: بارسلونا – تاتنهام – آیندهوون – اینترمیلان
C: پاری‌سن‌ژرمن – ناپولی – لیورپول – ستاره‌سرخ
D: لکوموتیومسکو – پورتو – شالکه – گالاتاسرای
E: بایرن‌مونیخ – بنفیکا – آژاکس – آ.ا.ک آتن
F: منچسترسیتی – شاختاردونتسک – لیون – هوفن‌هایم
G: رئال‌مادرید – رم – زسکامسکو – ویکتوریا پلژن
H: یوونتوس – منچستریونایتد – والنسیا – یانگ‌بویز
  گروه‌های سخت:گروه‌های A، B، C و H را می‌توان گروه‌های دشوار این فصل نام نهاد. شاید در این گروه‌ها، رقابت برای صعود جذابیت ویژه‌ای داشته باشد. آرسن ونگر فصل پیش گفته بود که مرحله گروهی CL، جذابیت ندارد. معمولا هم وضعیت این‌چنین است. مرحله گروهی معمولا به‌غیر از چند مسابقه، خیلی تماشایی و هیجان‌انگیز نیست. این دوره شاید به‌واسطه شکل‌گیری 4 گروه نسبتا سخت، بازی‌های جذاب و توام با هیجان صعود و سقوط را درپیش داشته باشیم.
  هت‌تریک ناکام:تاتنهام برای نخستین‌بار در اکتبر 2010 مقابل اینترمیلان در لیگ‌ قهرمانان قرار گرفت. در آن بازی گرت بیل، هت‌تریک کرد، اما نراتزوری بازی را 4 بر 3 برد. بیل یکی از دو ستاره‌ای است که در لیگ قهرمانان هت‌تریک کرده و تیمش شکست خورده است! پیش از او رونالدو نازاریو در آوریل 2003 مقابل منچستریونایتد این کار را کرده و تیمش باخته‌ بود.
  بازگشت به خانه:گروه H جایی است که دو ستاره بزرگ باید مقابل‌هم و مقابل تیم‌های سابق خود به میدان بروند. پل پوگبا، هافبک ارزشمند فرانسوی منچستریونایتد مقابل یوونتوس، تیم سابق خود قرار می‌گیرد. این درحالی است که کریستانو رونالدو، ابرستاره پرتغالی یوونتوس هم در این بازی مقابل منچستریونایتد؛ یعنی تیم پیشین‌اش می‌ایستد. رونالدو پیش از این با پیراهن رئال‌مادرید مقابل منچستریونایتد قرار گرفته بود. او در هر دو بازی رفت‌و‌برگشت مقابل شیاطین سرخ موفق به گلزنی شده بود. این دو بازی در فوریه و مارس 2013 انجام شد و رونالدو برای زدن آن دو گل، 21 ضربه را روانه دروازه یونایتد کرد.
  شانس بالای قهرمانی برای سیتی:بر اساس آمار، 40 درصد از فاتحان لیگ قهرمانان از گروه F بوده‌اند؛ یعنی گروهی که اکنون منچسترسیتی در آن از مدعیان اصلی محسوب می‌شود. در مقابل، آمار نشان می‌دهد که تاکنون هیچ تیمی از گروه G نتوانسته به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کند. در این دوره، رئال‌مادرید، قهرمان 3 دوره گذشته، در گروه G قرار دارد!
  قهرمان غیر اسپانیایی‌:دو تیم اسپانیایی توانسته‌اند 5 فصل قبلی چمپیونزلیگ را از آن خود کنند. 2014، 2016، 2017 و 2018 رئال‌مادرید و 2015، بارسلونا. پیش از آنها بین سال‌های 1977 تا 1982، انگلیسی‌ها 6 بار جام باشگاه‌های اروپا را به‌دست آورده بودند. لیورپول در سال‌های 1977، 1978 و 1981. ناتینگهام فارست در سال‌های 1979 و 1980 و استون‌ویلا در سال 1982، انگلیسی‌هایی بوده‌اند که توانستند 6 دوره پیاپی قهرمان شوند. آیا در پایان فصل 19-2018، یک غیر اسپانیایی قهرمان می‌شود و یا آنها به رکورد انگلیسی‌ها در این خصوص خواهند رسید؟
  فصل پرگل:فصل گذشته لیگ قهرمانان، 401 گل داشت؛ یعنی میانگین 21/3 گل در هر بازی که این فصل را پرگل‌ترین فصل تاریخ لیگ قهرمانان کرد (از 93-1992).
  تازه‌واردها:در فصل 19-2018 لیگ قهرمانان، 13 تیم آیندهوون، کلوب بروخه، اینترمیلان، شالکه، لوکومتیومسکو، گالاتاسرای، آژاکس، آ.ا. ک آتن، لیون، هوفن‌هایم، ویکتوریا پلژن، والنسیا و یانگ‌بویز، فصل گذشته حضور نداشته‌اند و تازه‌وارد محسوب می‌شوند. در میان این تیم‌ها، یانگ‌بویز سوییس و هوفن‌هایم آلمان، برای نخستین‌بار، لیگ قهرمانان را تجربه می‌کنند.
  افزایش پاداش‌های لیگ :در این دوره پاداش تیم‌ها افزایش یافته است. پاداش حضور در دور گروهی از ۱۲.۷ میلیون یورو به ۱۵.۲۷ میلیون یورو رسید. پیروزی در هر بازی دور گروهی از ۱.۵ به ۲.۷میلیون یورو؛ مساوی در دور گروهی از ۰.۵ به ۰.۹میلیون؛ حضور در یک‌هشتم نهایی از ۶.۰ به ۹.۵میلیون؛ راه‌یابی به یک‌چهارم نهایی از ۶.۵ به ۱۰.۵میلیون یورو؛ صعود به نیمه‌نهایی از ۷.۵ به ۱۲.۰میلیون و نایب‌قهرمانی از ۱۱.۰ به ۱۵میلیون یورو افزایش یافته است.
  طلسم‌ها:از فصل 2004-2003، ۴۰ درصد از برندگان لیگ قهرمانان از گروه F بودند. همچنین در ۱۵ فصل اخیر هیچ تیمی از گروه G قهرمان نشده است؛ دقیقا همان گروهی که رئال، قهرمان سه دوره اخیر و چهار دوره از 5 فصل اخیر در آن جای گرفته است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید