• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28763
+
-

چراغ سبز کی‌روش

کارلوس کی‌روش پس از یک‌ماه و 26‌ روز دوری از خاک ایران، مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس انجام داده و از آمادگی‌اش برای تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران سخن گرفته است. کی‌روش که در این مدت مذاکراتی با الجزایر، کره‌جنوبی و حتی مکزیک داشته، حالا تصمیم به ادامه کار در ایران گرفته و قصد دارد در جام ملت‌های آسیا هم مرد اول نیمکت تیم ملی باشد.

کی‌روش که قرار بود شب گذشته و یک‌شب پس از بازگشت دستیارانش وارد ایران شود، مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس داشته و در آن گفته است: «در این مدت اخیر، من از سراسر دنیا فرصت‌هایی داشته‌‌ام اما هرگز درها را به‌روی ایران هم نبستم. من باید مطمئن شوم که فدراسیون کاملا از از برنامه اردوی آماده‌سازی تیم برای جام ملت‌های 2019 حمایت می‌کند. من با توجه به قراری که گذاشته و گفته شد که همه شرایط برای جام ملت‌ها مهیا خواهد شد، جمعه به تهران سفر می‌کنم. اگر باور نداشتم که تمام شرایط مهیا نمی‌شد، به آن‌جا سفر نمی‌کردم اما اطمینان دارم که می‌توانم قرارداد جدیدی ببندم. شرایط معین من، حمایت مالی تضمین ‌شده است و تعهد کامل به اردوی آماده‌سازی جام ملت‌های آسیا. ما نمی‌توانیم اشتباهات گذشته‌مان را تکرار کنیم.»

کی‌روش در ادامه به انگیزه‌هایش برای جام ملت‌ها و قهرمانی در این تورنمنت اشاره داشته و گفته است: «همه بازیکنان ما در عملکرد خوب‌مان در روسیه نقش پررنگی داشتند اما فقط چند نفر می‌دانند که ما چه مشکلاتی داشتیم؛ بازی‌هایی که لغو شد و اردوهای آماده‌سازی که بدون بازیکن برگزار می‌کردیم. من نمی‌توانم تظاهر کنم که چنین اتفاقاتی رخ نداد. ما تنها یک قدم کوچک تا دور دوم فاصله داشتیم و من می‌توانم با تمام وجودم احساس کنم که تفاوت میان دستاوردمان در جام‌جهانی و صعود به مرحله حذفی دقیقا به‌خاطر همان سه بازی دوستانه‌ای بود که پیش از جام‌جهانی لغو شد. آینده چیزی نیست که مرا نگران کند. من می‌توانستم با تیم‌های دیگری قرارداد 4 ساله ببندم. من می‌خواهم جام ملت‌های آسیا را ببرم اما این کار آسانی نخواهد بود. این چالش بزرگی خواهد بود و همه ما باید کنارهم کار کنیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید