• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28754
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/vLPr
+
-

شفر قسر در رفت یحیی و دایی ضرر کردند

شفر قسر در رفت یحیی و دایی ضرر کردند

با برگزاری شش مسابقه از هفته ششم لیگ برتر، این بازی‌ها موقتا تعطیل شدند تا اردوی اول تیم‌ملی برگزار شود. دو مسابقه باقی‌مانده این هفته روزهای 22 و 23 شهریور بین پرسپولیس با نساجی قائم‌شهر و نفت مسجدسلیمان با استقلال برگزار خواهد شد. رقابت‌های هفته هفتم هم از روز 30 شهریور برگزار خواهد شد و چنان‌چه می‌بینید تعطیلات تیم‌های غیرسرخابی طولانی‌تر از بقیه است. اما طبق‌معمول این تعطیلات هم بین تیم‌ها و مربیان لیگی برنده‌ها و بازنده‌هایی دارد. 

  برنده‌ها
  وینفرد شفر: مسلما مهم‌ترین برنده وقفه اول لیگ، وینفرد شفر بود. سرمربی استقلال در بازی با السد قطر سنگین‌ترین شسکت دوران حضورش روی نیمکت آبی‌‌ها را تجربه کرد و برای نخستین‌بار با فشار شدید انتقادات مواجه شد. مسلما استقلال در شرایط فعلی می‌توانست فوق‌العاده شکننده باشد و در بازی بعدی هم در گرمای مسجد سلیمان به مشکل بخورد، اما بازی‌ها تعطیل شد تا استقلال لیگ را از نو استارت بزند.

  علی کریمی: دوباره به سپیدرود برگشته، اما وضع این تیم خراب‌‌تر از آن است که صرفا شوک تغییر مربی بتواند به آنها کمک کند. سپیدرود در بازی با نفت آبادان به‌عنوان اولین مسابقه کریمی نمایشی بهتر از گذشته داشت، اما ماموریت امسال آنها برای بقا واقعا «غیرممکن» است. این اول کاری، تعطیلات 20 روزه بهترین هدیه به جادوگر و تیمش بود. سپیدرود هیچ‌کدام از شش بازی اولش را نبرده است.

  سرجیو: در زمان حضور این مربی پرتغالی روی نیمکت نفت آبادان، امیدهای زیادی به موفقیت او وجود داشت، اما برزیل ایران مقطع ابتدای فصل را بدون کسب حتی یک پیروزی پشت‌سر گذاشت تا سرجیو هم از تعطیلات استقبال کند.

  امید نمازی: «نمی‌دانم چه بگویم»؛ این مهم‌ترین جمله نمازی در نشست خبری بعد از شکست ذوب‌آهن برابر پدیده مشهد است. او نمی‌داند چرا نایب‌قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران، امسال از شش بازی فقط دو برد به دست آورده که در هر دوی آنها برابر نساجی و ماشین‌سازی هم رد پای خوش‌شانسی به‌چشم می‌خورده است. نمازی که گفته بود تیمش به جای تبریزی نیازی به جذب بازیکن ندارد، حالا شاید در این مورد تجدیدنظر کند. تعطیلات برای بازنگری او در مورد مسایل فنی ذوب‌آهن بهترین فرصت است و البته مجالی هم به محسن مسلمان می‌دهد که با بهبود آسیب‌دیدگی به تیم برگردد.

  بازنده‌ها
  یحیی گل‌محمدی: بی‌تردید هیچ‌کس به اندازه او دوست نداشت مسابقات لیگ به‌طور «یک‌نفس» تا پایان فصل ادامه داشته باشد! پدیده با یحیی شگفت‌انگیز نتیجه گرفته و پنج بازی آخرش را برده است. آنها با کسب پیروزی برابر ذوب‌آهن در فولادشهر، صدرنشینی‌شان را حداقل تا پایان هفته هفتم تضمین کردند. این تیم بعد از باخت هفته اول برابر پرسپولیس عالی نتیجه گرفته و انصافا خوب هم بازی می‌کند. سکته لیگ قطعا می‌تواند تیم یحیی را برای بازگشت به فرم فعلی به دردسر بیندازد.

  علی دایی: تیم‌هایی دایی معمولا این‌طوری هستند که یا پشت سرهم می‌برند و یا پشت سرهم نمی‌برند! بعد از سه هفته ناکامی، سایپا در دو بازی اخیر موفق شد دو برد خوب برابر پارس‌جنوبی و فولاد خوزستان به دست بیاورد، اما لیگ تعطیل شد تا شاگردان دایی 20 روز دیگر با شرایطی مجهول به مصاف نفت مسجد سلیمان بروند. تیمی که هفته اول سه گل به سپیدرود می‌زند و هفته دوم سه گل از پیکان می‌خورد، امکان کسب هر نوع نتیجه‌ای را در بازگشایی لیگ خواهد داشت!

  جان توشاک: تیم هالیوودی او هم تازه راه افتاده بود که لیگ تعطیل شد. تراکتورسازی از سه بازی آخرش دو پیروزی برابر سایپا و ماشین‌سازی و یک تساوی در خانه سپاهان به‌دست آورده بود، اما حالا برای بازی با پدیده صدرنشین باید بیشتر از 20 روز انتظار بکشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید