• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 10 شهریور 1397
کد مطلب : 28752
+
-

الدوحیف!

الدوحیف!

شکست آسیایی سنگین استقلال در خانه، در آستانه مسابقه با الدوحیل تا حدود زیادی فشار را از روی شانه‌های بازیکنان پرسپولیس برداشت. آن‌ها به‌خوبی می‌دانستند که حتی اگر بازی را با یک نتیجه بد به الدوحیل واگذار کردند، چندان سرزنش نخواهند شد و کافی است کمی بهتر از استقلال نتیجه بگیرند تا با واکنش‌های مثبتی از سوی هواداران‌شان روبه‌رو شوند. عملکرد بازیکنان پرسپولیس در قطر، امیدوارکننده به‌نظر می‌رسید. سیدجلال حسینی مثل همیشه مطمئن ظاهر شد. شجاع خلیل‌زاده کم‌اشتباه‌تر از همیشه بود. کمال کامیابی‌نیا بعد از مدت‌ها نمایشی به خوبی روزهای اوج‌اش داشت و بارها با تکل‌هایش به کمک پرسپولیس آمد و بدون تردید بشار رسن، بهترین بازیکن تیم برانکو بود و با تحرکش در میانه میدان و پاس‌های خلاقانه‌ای که برای هم‌تیمی‌ها صادر می‌کرد، نقش زیادی در برتری نسبی پرسپولیس در وسط زمین داشت. قرمزها یک‌بار توسط امید عالی‌شاه و یک‌بار نیز با ضربه سهمگین محمد انصاری، دروازه حریف را تهدید کردند اما موفق به گلزنی در دوحه نشدند. به نظر می‌رسد ستاره‌های سرخ‌پوش، از نتیجه دیدار رفت کاملا راضی هستند. البته که با توجه به دست‌های خالی برانکو، بسته‌بودن پنجره نقل‌و‌انتقالات و فاصله با تیم پُرستاره‌ای؛ مثل الدوحیل، این نتیجه روی کاغذ ناامیدکننده نیست اما نباید فراموش کرد که رضایت هوادارها از شکست یک بر صفر، تنها به‌دلیل امیدواری به بازگشت در ورزشگاه آزادی شکل گرفته و اگر این بازگشت رخ ندهد، دیگر هیچ‌کس به شکست یک بر صفر در دیدار رفت با الدوحیل قطر، افتخار نخواهد کرد!

مرور دو بازی نمایندگان ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، نشان می‌دهد که در شرایط فعلی السد به مراتب قدرت‌مندتر از الدوحیل است. السدی‌ها ستاره‌های بین‌المللی بیشتری را در اختیار دارند و تیم کامل‌تر، هجومی‌تر و زهردارتری به شمار می‌روند. الدوحیل اما بعد از مصدومیت چند مهره مهم، کمی تضعیف شده و به‌ویژه در خط حمله، خارق‌العاده به‌نظر نمی‌رسد و بازیکنان این تیم نیز توپ‌های زیادی را به سادگی لو می‌دهند. قرار گرفتن همزمان 4 مدافع این تیم در تیم منتخب این هفته لیگ قهرمانان، نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها به خوبی به الدوحیل فشار وارد کرده‌اند اما از طرفی نیز نشان می‌دهد که این تیم خط دفاع بسیار مستحکمی دارد. دفاعی که البته شاید در آزادی به کمک فشار شدید هشتاد هزار تماشاگر فرو بریزد. هواداران پرسپولیس می‌دانند که تیم‌شان قدرت گل‌زدن به الدوحیل را دارد اما کلین‌شیت کردن در مقابل این تیم، کار بسیار سختی به‌نظر می‌رسد. کیفیت این روزهای حسین ماهینی در سمت راست خط دفاعی، نگران‌کننده است. تنها گل دیدار رفت نیز درهمین ناحیه ساخته شد و احتمالا تیم قطری باز هم برای این نقطه از زمین برنامه خواهد داشت.

پرسپولیس در این فصل یک تیم «13 نفره» بوده اما در دیدار برگشت با الدوحیل یک تیم «12 نفره» خواهد بود. تیمی که حالا دیگر سیامک نعمتی را نیز به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. از شروع فصل، هواداران پرسپولیس بارها از پروفسور خواسته‌اند که علی‌پور و منشا را به‌صورت هم‌زمان در ترکیب قرار بدهد و حالا دیگر برانکو چاره‌ای به جز گرفتن این تصمیم ندارد. ترکیب اصلی او در دیدار برگشت باید با حضور توامان گادوین و علی‌پور ساخته شود. در این شرایط، پرسپولیس حتما باید به‌سرعت به گل برسد چرا که در نیمه دوم، به جز شایان مصلح عملا بازیکنی برای فرستادن به زمین نخواهد داشت. جهت‌گیری رسانه‌های قطری درخصوص پیروزی خفیف الدوحیل در برابر پرسپولیس، ثابت می‌کند که آن‌ها به‌شدت نگران دیدار برگشت در جوّ ترسناک آزادی هستند. تیمی که فعلا به شکست در قطر راضی شده، در دیدار برگشت نباید با هیچ‌چیز به‌جز صعود لبخند بزند. برای جشن‌گرفتن در پرسپولیس، هنوز کمی زود است. چرا که آن‌ها یک 90 دقیقه دشوار و پیچیده در مقابل دارند. مسابقه‌ای برای گل‌زدن و گل‌نخوردن.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :