• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 شهریور 1397
کد مطلب : 28499
+
-

اشتباه در سردخانه باعث جابه‌جایی 2جسد شد

نزدیکان زن فوت شده وقتی می‌خواستند در سردخانه جسد عزیزشان را تحویل بگیرند تعجب کردند؛ چرا که جسد دیگری به آنها نشان داده شد. همان موقع بود که معلوم شد جسد مورد نظر یک ساعت قبل به خانواده دیگری تحویل داده شده است. این ماجرای عجیبی است که روز یکشنبه در یاسوج اتفاق افتاد و در جریان آن پیکرهای 2 زن فوت شده در سردخانه جابه‌جا شد. اما این اشتباه چطور اتفاق افتاد؟

روز یکشنبه نزدیکان زنی که جانش را از دست داده بود برای تحویل گرفتن پیکر او به سردخانه آرمستان شرف‌آباد یاسوج رفتند. بعد از انجام مراحل اداری آنها وارد سردخانه شدند تا آخرین مرحله که شناسایی و تحویل گرفتن جسد بود، انجام شود. یکی از نزدیکان متوفی پارچه سفیدرنگی را که روی او بود کنار زد اما در کمال تعجب دید که متوفی زن دیگری است. این در حالی بود که به جز این جسد،  جسد زن دیگری در سردخانه نبود. هنوز معلوم نبود که به‌طور دقیق چه اتفاقی افتاده است اما وقتی مسئولان سردخانه ماجرا را بررسی کردند معلوم شد جسد زن مورد نظر یک ساعت قبل به خانواده دیگری تحویل داده و به یکی از روستاهای اطراف به نام قلعه بنی‌بخش چاروسا که حدود 250کیلومتر با یاسوج فاصله دارد فرستاده شده است. همان زمان بود که با خانواده زن روستایی تماس گرفته شد. آنها جسد را به آرامستان روستای‌شان برده بودند و قرار بود تا چند دقیقه دیگر بعد از اقامه نماز میت،  جسد را به خاک بسپارند اما هنوز از جابه‌جا شدن جنازه اطلاعی نداشتند. در این شرایط بود که مراسم تدفین در روستا متوقف و جسد دوباره به یاسوج فرستاده شد.

غلامحسین عبدی‌پور،  مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری درباره اشتباه عجیبی که اتفاق افتاده به ایسنا گفت: مجموعه آرامستان پس از اشتباه پیش آمده،  در تماس با خانواده متوفی به آنها موضوع را اطلاع داده و جسد که هنوز به مرحله خواندن نماز میت نرسیده بود،  برگشت داده شد. اصلاح این جابه‌جایی حدود یک ساعت طول کشید و مسئله با حضور شهردار،  برخی از اعضای شورای شهر و مأموران نیروی انتظامی بررسی شد و در نهایت جسدها رد و بدل شدند و موضوع پایان یافت.

از سوی دیگر روابط عمومی شهرداری یاسوج در اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از آنچه را که در سردخانه آرامستان شرف‌آباد اتفاق افتاده بود توضیح داد. در این اطلاعیه آمده است: در این ماجرا چون خانواده یکی از متوفیان در خارج از شهر یاسوج و در یکی از مناطق دور از دسترس مرکز استان ساکن بودند،  هیچ خانمی همراه آنها نیامده بود تا بتواند جسد را شناسایی کند و چند مردی که برای تحویل گرفتن جسد آمده بودند بدون بررسی جسد آن را تحویل گرفتند اما ساعتی بعد وقتی خانواده متوفی دیگری برای تحویل گرفتن جسد به سردخانه مراجعه کردند معلوم شد جسد مورد نظر آنها به خانواده روستایی تحویل داده شده است. با پی بردن به این موضوع جسد از میانه راه به یاسوج برگردانده شد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: در این ماجرا فقط یک جسد جابه‌جا شده بود و ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر تحویل اشتباهی چند جسد صحت ندارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید