• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 شهریور 1397
کد مطلب : 28430
+
-

محو شده‌های نود

خبر آمده که همکاری محمدحسین میثاقی با برنامه نود به پایان رسیده و گزارشگر اصلی عادل در یک دهه گذشته، دیگر با این برنامه همکاری نخواهد کرد. میثاقی در همین برنامه به شهرت رسید و علاوه بر اجرای مراسم‌های متعدد در استیج‌های مختلف، حالا در غیاب جواد خیابانی اجرای برنامه فوتبال برتر را هم بر عهده دارد. با جدایی میثاقی از نود، یک آیتم دیگر هم به محو شده‌های تاریخ 20 ساله این برنامه اضافه خواهد شد؛ کسانی که مدت‌های طولانی در این قاب برای مردم خاطره ساختند و حالا دیگر جایی در نود ندارند.

  مهدی محمدپور: اولین گزارشگر برنامه نود که با ریش سفید، عینک و جلیقه معروفش هر هفته مقابل دوربین قرار می‌گرفت و گزارش تهیه می‌کرد. قاب‌های ماندگار از او مربوط به حضورش در رختکن تیم‌های لیگ برتری می‌شد که هنوز معلوم نیست در آن زمان چه‌طور مجوز چنین کاری به یک برنامه تلویزیونی داده می‌شد؟! فکر کنید علی پروین همین یک ربع را برای انواع راهنمایی‌های فنی و غیرفنی فرصت داشت، بعد محمدپور با میکروفن و دوربین روشن راهی رختکن پرسپولیس می‌شد!

  بهزاد کاویانی: دیگر گزارشگر قدیمی برنامه نود بود که سال‌ها برای عادل گزارش تهیه کرد، اما به‌تدریج دوره‌اش سر آمد و رفت. کاویانی کم‌کم به برنامه‌های غیرفوتبالی متمایل شد و کار اجرا را در پیش گرفت.

  پرویز سیار: یکی از مشهورترین کارشناسان داوری در سال‌های آغازین روی آنتن رفتن برنامه نود بود. او کاراکتر جالبی داشت، اما ناگهان حضورش در این برنامه قطع شد. دلیل این موضوع هم ظاهرا استفاده سیار از یک جمله افشاگرانه در مورد سلامت داوران بود؛ جایی که او گفت: «اگر یک سیب گندیده را داخل یک جعبه سیب بیندازید، به تدریج بقیه سیب‌ها را هم خراب خواهد کرد.» این نقطه پایان حضور سیار در محبوب‌ترین برنامه ورزشی تلویزیون بود.

  امیر حاج‌رضایی: برنامه نود اوایل کارش آیتم کارشناسی فنی را هم در کنار کارشناسی داوری داشت. در آن زمان مشهورترین کارشناس فنی عادل که برای مسابقات مهم به استودیو دعوت می‌شد، امیر حاج‌رضایی بود. به تدریج اما عادل بحث فنی را جمع کرد تا کارشناسانی مثل؛ حاج‌رضایی و چراغ‌پور هم به برنامه دعوت نشوند. نود سال‌ها بحث فنی نداشت تا اینکه اخیرا فردوسی‌پور برای پر کردن این خلأ، آیتم آنالیزها را راه‌اندازی کرد.

  دوربین نود: در کنار افرادی که به‌تدریج از برنامه نود حذف شدند، برخی آیتم‌ها هم بودند که عادل آنها را کنار گذاشت. یکی از این آیتم‌ها که به‌شدت مورد علاقه فردوسی‌پور بود و خیلی سخت راضی به تعطیلی آن شد، «دوربین نود» بود. این بخش به انعکاس کم‌وکاستی‌های ورزشگاه‌ها و مشکلاتی از این دست اختصاص داشت، اما به‌تدریج بخش غالب آن را تصویرسازی مخاطبان نود با لوگوی این برنامه تشکیل داد و کار به جایی رسید که عادل هفته‌ای نیم‌ساعت قاشق و چنگال و دراز و نشست نودی پخش می‌کرد!

  ایران‌نود: این آیتم که طی همین سال‌های اخیر در کنداکتور نود گنجانده شد، مربوط به سفر گزارشگران برنامه به شهرها و استان‌هایی می‌شد که نماینده‌ای در لیگ برتر نداشتند و دیده نمی‌شدند. خبرنگاران نود در این سفرها با علاقه‌مندان به فوتبال گپ می‌زدند که در مجموع آیتم خوبی بود. به نظر می‌رسد با سفر این گروه به بیشتر استان‌ها، دوره تولید این آیتم هم به پایان رسید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید