• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 شهریور 1397
کد مطلب : 28425
+
-

چه‌طوری یوسف؟

چه‌طوری یوسف؟

فصل تازه برای پرسپولیس، با دو پیروزی متوالی در مشهد و تهران کلید خورد اما در سه هفته گذشته، این تیم ناچار بود با خطوط دفاعی چند لایه استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان دست‌و‌پنجه نرم کند. سرخ‌پوشان در چالش عبور از خطوط دفاعی فشرده موفق نبودند و دقایق زیادی از هر سه مسابقه را در بن‌بست کامل سپری کردند. نبرد تعیین‌کننده امشب با الدوحیل اما برای این تیم کاملا متفاوت خواهد بود. در قطر، دیگر خبری از تاکتیک‌های دفاعی تیم حریف نیست و الدوحیل، از همان دقایق اول برای ضربه‌زدن به مهمان وارد زمین خواهد شد. این بار خود پرسپولیسی‌ها به بازی تدافعی تکیه می‌کنند تا زیر فشار وحشتناک تیم حریف، دوام بیاورند و مهاجمان الدوحیل را به عقب برانند. قرمزها برای امیدوارشدن به صعود در دوحه، به یک نمایش بی‌نقص نیاز دارند و باید در همه خطوط، انتظارات سرمربی تیم را برآورده کنند. مرد شماره یک پرسپولیس، احتمالا مهم‌ترین بازیکن این تیم در دوئل بزرگ امشب خواهد بود. علیرضا بیرانوند مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش خواهد داشت و به‌نظر می‌رسد شب بسیار سختی در انتظار او باشد. وقتی توپ از سیدجلال و شجاع عبور کرد، دیگر همه‌چیز به میزان آمادگی بیرو بستگی خواهد داشت. او با ایستادگی در مقابل ضربه‌های حریف، می‌تواند پرسپولیس را در این مسابقه و این تورنمنت، حفظ کند. 

در شروع فصل جدید، علیرضا بیرانوند هنوز طعم پیروزی در یک مسابقه را نچشیده است. او در حالی از هفته سوم لیگ هجدهم به ترکیب تیم اضافه شد که در دو هفته اول، سرخ‌پوشان با بوژیدار رادوشوویچ روی خط دروازه، دو پیروزی و دو کلین‌شیت را تجربه کرده بودند. علیرضا نیز در دو مسابقه اول برای پرسپولیس کلین‌شیت کرد اما هر دو بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.  نوار گل نخوردن تیم برانکو سرانجام در آبادان، با اشتباه بیرو پاره شد. او در مقابل بازیکن نفتی‌ها، زاویه را به درستی انتخاب نکرده بود و انتظار نداشت جهانی، تصمیم به شوت‌زنی بگیرد. هم‌تیمی‌های بیرانوند برای جبران این «اشتباه محاسباتی» دقایق زیادی عرق ریختند و سرانجام از این جدال، تنها یک امتیاز برای پرسپولیس به دست آمد. پروفسور و پسرها از شکست در زمین نفت فرار کردند اما اگر امشب نیز اشتباه مشابهی از سوی گلر تیم اتفاق بیافتد، بازگشت به بازی دیگر چندان ساده نخواهد بود. بیرو باید دوباره اعتماد هواداران تیمش را به دست بیاورد و امشب، بهترین فرصت ممکن را برای این کار به‌دست خواهد آورد. با وجود ثبات و آرامشی که با حضور این بازیکن درون دروازه پرسپولیس برقرار شده، او هنوز یک نمایش خارق‌العاده و استثنایی روی خط دروازه این تیم نداشته است. اگر تصمیم این سنگربان برای جدایی در نیم‌فصل جدی باشد، او دیگر فرصت زیادی ندارد تا یک درخشش فراموش‌نشدنی را در پرسپولیس پشت‌سر بگذارد. یک سکانس ماندگار شبیه آن‌چه در جام‌جهانی 2018 روسیه خلق کرد. 

روبه‌روی یوسف العربی و هم‌تیمی‌ها، علیرضا بیرانوند باید همان‌قدر خوب باشد که در جام‌جهانی 2018 روبه‌روی کریستیانو رونالدو و هم‌تیمی‌ها بود. با همان سطح از تمرکز، آمادگی و انعطاف‌پذیری. بدون تردید اگر ضربه پنالتی کریستیانو در جام‌جهانی به تور دروازه ایران می‌رسید، مقدمات یک شکست پرگل برای تیم کی‌روش فراهم می‌شد اما بیرو با شیرجه تماشایی‌اش، جریان بازی را کاملا به سود ایران عوض کرد. پرسپولیسی‌ها برای جدال نفس‌گیر امشب، روی او حساب خواهند کرد. تیم برانکو ترکیب ترسناک و نیمکت قابل اتکایی ندارد و برای فرار از شکست در زمین الدوحیل، به یک بیرانوند نفوذناپذیر نیاز خواهد داشت. بیرو درون دروازه قرمزها 4 بار در مقابل تیم‌های قطری کلین‌شیت کرده و در آخرین تجربه برخورد تیمش با لخویا، رفت‌و‌برگشت دروازه را بسته نگه داشته است. پنجمین کلین‌شیت گلر پرسپولیس روبه‌روی رقبای قطری این باشگاه، می‌تواند کلید صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید