• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 4 شهریور 1397
کد مطلب : 28133
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   افزایش مبلغ شارژ کارت منزلت
سلام وقت بخیر. با توجه به افزایش قیمت بلیت مترو درحالی‌که کارت منزلت بازنشستگان فقط سالی150هزار تومان شارژ می‌شود و تقریبا برای یک سفر 40دقیقه‌ای مترو حدودا1000تومان از اعتبار آن کسر می‌شود، آیا این رقم مناسب است؟ مگر این مسئله چقدر برای شهرداری هزینه دارد که سقف بیشتری را برای افزایش اعتبار بلیت متروی کسانی که یک عمر زحمت کشیده‌اند، درنظر نمی‌گیرد؛ مثلا سالی 400هزار تومان؛ نه150هزار تومان. اینکه مراکز تفریحی بیشتری را  بدون هزینه و رایگان برای این افراد در نظر نمی‌گیرد انتظار زیادی نیست؛ چون اکثر این افراد در این سن از کمردرد و پادرد رنج می‌برند و هزینه مراجعه به این مراکز بالاست و حقوق بازنشستگی هم کفاف نمی‌دهد.
 

یک بازنشسته از تهران


  به داد بازنشستگان برسند
سلام. در گزارشی که درباره مشکلات بازنشستگان منتشر کرده بودید بسیاری از حقوق پایین خود گلایه کرده بودند. با اینکه دبیر بازنشسته با گروه 16هستم اما دریافتی‌ام مبلغ یک میلیون و 600هزار تومان است. این درحالی‌است که شاغلان هم‌ردیف من دو برابر این مبلغ را دریافت می‌کنند که بعد از بازنشستگی‌شان هم همینطور خواهد بود. فراموش‌شدگانی چون من و امثال من که در کنار آنها و سوار بر موج تورم و فراتر از آن زندگی می‌کنیم این بی‌عدالتی و بی‌توجهی را تا کی باید تحمل کنند؟ لطفا به داد بازنشستگان برسید.
 
دبیر بازنشسته از تهران


  قربانی آسیب‌های اجتماعی
سلام. همه‌ساله مسئولان با تأکید بر موضوع پاکسازی شهرها از معتادان خیابانی، اقداماتی را در راستای ساماندهی معتادان انجام می‌دهند که بعد از مدتی دوباره به حال خود رها می‌شود؛ هرچند که این، موضوع بسیار مهمی است که باید از همه لحاظ و ابعاد مورد ارزیابی و بررسی از سوی صاحب‌نظران قرار گیرد اما واقعیت این است که این افراد متأسفانه قربانی آسیب‌های اجتماعی شده‌اند و بر اثر آموزش غلط یا عدم‌آموزش درباره سبک زندگی دینی، امیدشان را به‌طور کل از دست داده‌اند. انتظار می‌رود نیروی انتظامی و شهرداری پایتخت با برخورد‌های درخور شئونات انسانی و ارشاد و راهنمایی درست، آنها را به زندگی و آینده امیدوار کنند.
 
2436...0912


  کمبود محل پارک
سلام. یکی از مهم‌ترین مشکلات حال حاضر کلانشهر‌ تهران، مشکل کمبود محل پارک وسایل نقلیه است. این کمبود زمینه‌ساز به‌وجود آمدن بخش مهمی از مشکلات دیگر، مانند آلودگی هوا و آلودگی‌‌های صوتی بوده همچنین باعث اتلاف وقت و هزینه شهروندان می‌شود. متأسفانه عدم‌تعادل میان جمعیت و سرانه پارکینگ در شهر‌ها، مکان‌یابی نامناسب و عدم‌توزیع منطقی پارکینگ‌‌ها در سطح شهر، باعث به‌وجود آمدن پارک‌های حاشیه خیابانی، توقف‌های دوبل و سرگردانی اتومبیل‌ها برای پیدا کردن محل پارک و در نتیجه سبب ایجاد اختلال در رفت و آمد و ایجاد ترافیک می‌شود. امیدواریم مسئولان ذی‌ربط در پلیس راهور و شهرداری با برنامه‌ریزی مناسب برای حل این موارد اقدامی بکنند.
 
2354...0919


  راهکاری بیندیشند
سلام. وقت بخیر. متأسفانه در کشور ما تراکم جمعیت بسیار نامناسب است و علت این پدیده هم نبود شغل برای جوانان است که باعث شده در سال‌های اخیر بیشتر آنها به پایتخت مهاجرت کنند. مدت زمان زیادی از روند افزایش جمعیت و همچنین خودرو در شهر تهران می‌گذرد و این موضوع درحالی اتفاق می‌افتد که همه مسئولان باور دارند که این شهر دیگر گنجایش ندارد. اما اینکه چرا آنها به‌دنبال یک راهکار اساسی برای جلوگیری از این موضوع نیستند خود جای سؤال دارد. لطفا در این خصوص گزارشی منتشر کنید.
 
4725...0912


  به وعده‌‌ها عمل کنند
با سلام. از اینکه نظرات مردم را منتشر می‌کنید، جای تشکر دارد. وزیر راه و شهرسازی از ابتدای حضورش در دولت با ارائه طرح مسکن اجتماعی قول داده بود تا با مشارکت مردم، همه را صاحب مسکن کند اما متأسفانه این قول عملی نشد و شما در روزنامه همشهری باید پیگیر این موضوع باشید.
 
بازنشسته فرهنگی از تهران


  واقعیت‌‌های ملموس اقتصادی
سلام. بنده به‌عنوان استاد اقتصاد معتقدم عوامل اصلی تورم در ایران شامل موارد زیر است: خصوصی‌سازی‌ اشتباه و غیرواقعی، فروش مجانی صنایع و معادن ثروت‌ساز، خالی‌شدن دست دولت به علل بالا و استقراض از بانک مرکزی، بهره‌وری پایین به‌علت نداشتن مدیران حرفه‌ای، سوخت و انرژی ارزان، سیاست‌زدگی و چنددستگی در کشور. آیا بهتر نیست مسئولان با شناسایی واقعیت‌های ملموس اقتصاد کشور با مشکلات اقتصادی پیش آمده مقابله کنند؟
 
5263...0912

ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی دارد با ما در میان بگذارید.

این خبر را به اشتراک بگذارید