• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 28094
+
-

کوتاه از استان‌ها

   فرماندار ارومیه برکنار شد

استاندار آذربایجان‌ غربی به‌ طور همزمان ۲ معاون خود و فرماندار ارومیه را برکنار کرد و به‌جای هر کدام یک سرپرست منصوب کرد. به گزارش تسنیم، محمدمهدی شهریاری، طی ابلاغی، علی مصطفوی را به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، پیمان آرامون را با حفظ سمت قبلی به‌ عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و علیرضا ملامحمدی‌زاده را با حفظ سمت قبلی به‌ سمت سرپرست فرمانداری شهرستان ارومیه منصوب کرد.

   نخستین بیمارستان چشم‌پزشکی مشهد 

نخستین بیمارستان تخصصی چشم‌پزشکی منطقه شمال شرق کشور در بخش غیردولتی با نام «بینا» طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مشهد
 افتتاح شد. 
به گزارش ایرنا، این بیمارستان در زمینی به مساحت 2 هزار متر‌ مربع در 7 طبقه با زیر بنای 9500 متر‌ مربع ساخته شده است. 

   30 میلیارد برای آزادسازی «فلک‌الافلاک»

استاندار لرستان از پرداخت 30 میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک به سپاه خبر داد. به گزارش ایسنا، موسی خادمی گفت: قلعه فلک‌الافلاک بزرگ‌ترین اثر تاریخی قوم لر و آزادسازی حریم آن از اولویت‌های کاری استانداری است. 

   راه‌آهن ارومیه ـ مراغه به راه می‌افتد

به گزارش فارس، ابراهیم مبارک قدم، مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پروژه ملی راه‌آهن ارومیه ـ مراغه ۱۵ مهر افتتاح می‌شود.

   اجرای 9  اثر در جشنواره شمس 

جشنواره ملی آیین‌ها، آواها و نمادها 5 تا 7 شهریور در خوی برگزار می‌شود. 46 اثر از بین 138 اثر ارسالی به این بخش به مرحله داوری راه یافتند که از میان آنها 9 اثر برگزیده برای اجرا انتخاب شدند. گروه‌هایی از تبریز، مشهد، تهران، همدان، مهاباد، خوی، تهران، قزوین و اردبیل در این جشنواره به اجرا می‌پردازند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید