• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2806
+
-

نمره قبولی مردم سرپل ذهاب

کرمانشاه
نمره قبولی مردم سرپل ذهاب

هنوز خستگی در چهره‌اش پیداست. بسیاری از مردم شهرستان می‌دانند که او کم نگذاشت، زیرا از لحظه اول زلزله شاهد تلاش‌هایش بوده‌‌اند و او را در میان خود دیده‌اند.

با وجود این، بیشترین حجم انتقادها، توقعات و درخواست‌ها متوجه او بود.

حالا با گذشت بیش از یک ماه از زلزله روزنامه استانی کرمانشاه پای صحبت‌های اکبر سنجابی، فرماندار سرپل ذهاب، نشسته است.

او می‌گوید: روز سوم زلزله به اتفاق معاون استاندار و معاون وزیر راه و 4 نماینده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به مجتمع کوئیک رفتیم که صد در صد تخریب شده بود و105 نفر هم تلفات داشت.

ما دقیقا موقع ناهار به این روستا رسیدیم و انتظار داشتیم کلی از ما انتقاد بشود، اما خدا را شاهد می‌گیرم که این مردم تا وقتی ناهار نخوردیم، اجازه ندادند از روستا بیرون بیاییم و من همان جا بغض و اشک را در چشمان مسئولانی که با من بودند، دیدم. 

سنجابی به زمان زلزله هم اشاره می‌کند: برای شروع بر می‌گردم به دقایقی قبل از زلزله. حدود 20 دقیقه قبل از زلزله اصلی یک زلزله 5/4 ریشتری داشتیم که کانونش ازگله بود و در سرپل ذهاب هم حس شد.

همین باعث شد بسیاری از مردم سرپل ‌ذهاب به بیرون از خانه‌ها بیایند. وقتی این زلزله آمد خواستم به مدیرکل بحران استان زنگ بزنم که اگر ازگله خسارتی دیده و نیاز به کمک دارند، از امکانات شهرستان برای کمک به ازگله استفاده کنیم.

گوشی را برداشتم که زنگ بزنم، یک مرتبه زلزله اصلی آمد. به حدی شدید بود که احساس کردم یک لشکر عظیم چند صد هزار نفری رژه می‌روند. شهر مدام می‌لرزید. بعد از زلزله فضای عجیبی بود که اصلا قابل وصف نیست...

این خبر را به اشتراک بگذارید