• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 28036
+
-

برگزاری ١١٠جشن شادستان در دهه ولایت

مناسبت
برگزاری ١١٠جشن شادستان در دهه ولایت

جشن‌های شادستان تهران در فاصله عید قربان تا عید غدیر، رونق گرفته و در این دهه 110جشن شادستانی برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی «۱۱۰ جشن شادستان تهران» همزمان با اعیاد سعید قربان و غدیر خبر داد.

ولی‌الله شجاع‌پوریان ضمن تشریح ویژه‌برنامه‌ها، اعیاد خجسته و مبارک دهه ولایت را محور وحدت اسلامی برای تمامی مسلمانان دانست و افزود: همزمان با فرارسیدن ایام نورانی دهه ولایت، شهرداری تهران درنظر دارد با بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام این دهه را با تأکید بر روح ولایت به‌عنوان عامل وحدت مسلمین، معرفی عید سعید غدیر به‌عنوان عید اخوت و برادری و با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای جدید مدیریت شهری در مناطق ۲۲ گانه و مراکز فرهنگی شهرداری تهران اجرا کند.

شجاع‌پوریان با اشاره به تدارک ۲۷ عنوان ویژه‌برنامه پاسداشت دهه ولایت گفت: این برنامه‌ها همزمان با روز عرفه آغاز ‌شده و از عیدسعید قربان تا عیدسعید غدیر ادامه می‌یابد. شجاع‌پوریان از برپایی ۱۱۰ جشن شادستان تهران خبر داد و گفت: علاوه بر نورافشانی، جشن‌های شبانه شادستان تهران در هریک از مناطق ۲۲ گانه ویژه شهروندان اجرا می‌شود. همچنین سادات محلات شهر تهران طی مراسمی با عنوان سلاله اطهر در مساجد و سراهای محلات تجلیل و تکریم می‌شوند. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری نشست‌های تخصصی غدیرشناسی خبر داد و گفت: تقدیر از غدیرشناسان و تقدیر از پژوهشگران و نویسندگان عرصه غدیر در سطح مناطق و مساجد منتخب شهر ازجمله برنامه‌های این نشست‌ها به شمار می‌رود. همچنین ۹شب فرهنگی در برج میلاد تا ۸ شهریور میزبان شهروندان تهرانی است.

جشن‌های دهه ولایت (۳۰ مرداد تا ۶شهریور)، جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی مبارک (۲۷ تا ۳۱ مرداد)، جشنواره نقالان علوی (۱ تا ۶ شهریور)، جشن مردمی غدیر (۷ شهریور) و اجرای کنسرت استاد فخرالدینی (۸ و ۹ شهریور) در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود. همچنین نشست‌های فرهنگی مهدوی (۸ و ۹شهریور) در بوستان بنادر، نشست‌های فرهنگی علوی (۲تا ۱۱شهریور) در بوستان طالقانی و جشن‌های غدیر (۷و ۹ شهریور) در گذر فرهنگ عباس‌آباد ازجمله این جشن‌ها به شمار می‌رود.

این خبر را به اشتراک بگذارید