• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 شهریور 1397
کد مطلب : 27984
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  آموزش شهروندی در مترو
باسلام و خسته نباشید. طبق اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی مترو، ۶۰درصد فضای مترو برای تبلیغ آموزش شهروندی و همچنین آیات و احادیث درنظر گرفته شده است. پیشنهاد و درخواست می‌کنیم آیات و احادیث را در اولویت این طرح قرار بدهند چراکه اگرآموزش شهروندی به‌وسیله آیات و روایات نهادینه شود تأثیرگذاری بیشتری در درازمدت خواهد داشت. کارشناسان معتقدند یکی از محیط‌های اجتماعی پر تردد امروزی متروست که با توجه به ظرفیت‌های رسانه‌ای آن می‌تواند تأثیر زیادی بر فرهنگ معنوی شهروندان داشته باشد.
 

8132...0936


  درخواست از شهرداری منطقه3
سلام. با توجه به ازدحام و تردد عابران در پایانه تاکسیرانی در ضلع غربی میدان ونک، متأسفانه همه‌روزه شاهد برپایی بساط دستفروشانی هستیم که در پیاده‌روهای کم‌عرض دور این میدان، به‌خصوص پیاده‌رو روبه‌روی پایانه ایجاد سدمعبر کرده و تردد برای عابران را مشکل‌ساز کرده‌اند. انتظار می‌رود مسئولان ذیربط در شهرداری منطقه 3 برابر وظایف قانونی خود نظارتی بر اینگونه موارد داشته باشند.
 
گلایه تعدادی از شهروندان


  چراغ‌های راهنمایی
سلام. وقت بخیر. برخی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در چهارراه‌ها متأسفانه دقیق تنظیم نشده‌اند. این مسئله باعث می‌شود رانندگان خودروها ناخواسته در محلی قرار بگیرند که توسط دوربین‌های نصب شده برگه‌های جریمه به نام آنها ثبت شود. مسئولان در راهنمایی و رانندگی بهتر است در این‌باره چاره‌ای بیندیشند.
 
مفیدی از تهران


  حرمت مستأجران
سلام. این روزها که قیمت خانه‌ها و اجاره‌بها سر به فلک کشیده است، برخی مالکان از اینکه مستأجران به‌خاطر مشکلات در پرداخت اجاره، از آنان تقاضای مهلت بیشتری می‌کنند در دل خود احساس غرور می‌کنند درحالی‌که درباره حرمت‌گذاری به افراد در دین اسلام بسیار سفارش شده اما متأسفانه برخی از صاحبخانه‌ها فکر می‌کنند چون مالک چندین خانه هستند، پس حق دارند با الفاظ توهین‌آمیز حرمت مستأجران را زیر پا بگذارند.
 
درددل یک مستأجر از تهران


  سفرهای تابستانی
سلام. با قدردانی از زحمات و تلاش‌های پلیس راهور و نیروهای امدادگر در طول سفرهای تابستانی، به‌نظر می‌رسد که در سطح کلان برای تدارک و پوشش این سفرها با کمبود جدی روبه‌رو هستیم. کمبود اقامتگاه‌های مناسب و ارزان و کمبود وسایل نقلیه عمومی در نتیجه هجوم مسافران با خودروهای شخصی به جاده‌ها و پیامدهای آن هنوز از مشکلات اصلی سفرهای تابستانی است. گسترش شبکه ریلی کشور، تکمیل و تجهیز شبکه اتوبوسرانی در جاده‌ها و بهبود وضع راه‌ها به تناسب افزایش رفت‌وآمد خودروها در این معابر می‌تواند کاستی‌های فعلی را در حد امکان برطرف کند؛ البته در این خصوص بهتر است مسئولان ذیربط به‌خصوص در حوزه گردشگری با حضور پر رنگ خود مردم را با جاذبه‌های زیارتی و سیاحتی بیش از پیش آشنا کنند.
 
2547...0912


  نرخ مصوب اجاره‌بها
سلام. با اینکه سال‌هاست افزایش بی‌حساب و کتاب اجاره بهای مسکن در نبود قانون برای مستأجران کمرشکن شده، اما متأسفانه هیچ‌یک از دستگاه‌ها خود را مسئول آن نمی‌دانند. آیا وقت آن نرسیده است تا مسئولان ذیربط با تدوین طرحی نرخ مصوبی برای اجاره‌بها درنظر گرفته و با ساماندهی این موضوع مهم نظارت کافی بر رعایت آن داشته باشند، بلکه از نرخ‌گذاری‌های سلیقه‌ای جلوگیری شود؟
 
درددل تعدادی از مستأجران


  مبارزه با مفاسد اقتصادی
با سلام و خداقوت. این روزها مطالبه مردم از دستگاه قضا و سایر دستگاه‌های مرتبط مبارزه با انواع مفاسد اقتصادی و بی‌عدالتی‌ها و عدم‌مماشات با کسانی است که مرتکب احتکار مواد غذایی و دارویی شده‌اند. انتساب به مقامات نباید تأثیری بر روند اجرای عدالت داشته باشد. امیدواریم قوه قضاییه با قاطعیت و جدیت به این مهم جامه عمل بپوشاند.
 
یاسری از تهران


  به فکر مردم باشند
با سلام و خسته نباشید. مدتی است که مایحتاج مردم در همه زمینه‌ها به‌شدت رو به گرانی است. لطفا به مسئولان اعلام کنید به فکر مردم باشند. باور کنید خانواده‌های زیادی در کشور وجود دارند که به‌دلیل مشکلات فراوان نیاز به همراهی و کمک هموطنان دارند. نیکوکاران می‌توانند با شناسایی این خانواده‌ها در این شرایط دستگیری و مساعدت کنند.
 
3562...0919


ستون با مردم پل ارتباطی خوانندگان با تحریریه روزنامه همشهری است. لطفا نظرات خود را که بیشتر جنبه عمومی داشته باشد با ما در میان بگذارید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید