• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 دی 1396
کد مطلب : 2733
+
-

دریچه | ادب و هنر

افت فروش سینمای ایتالیا

گیشه سینماهای ایتالیا با افتی 5/12درصدی به رقم کل ۵۴۴میلیون یورو (۶۴۵ میلیون دلار) در سال ۲۰۱۷ رسید. این رقم گویای این نکته است که فیلم‌های ایتالیایی کشش سینمایی خود را از دست داده‌اند و رقبای هالیوودی با قدرت، تماشاگران را به سالن‌‌های سینما می‎کشانند.

به گزارش سایت هنروتجربه، فروش کل فیلم‌های آمریکایی در ایتالیا از اول ژانویه تا هفدهم دسامبر ۲۰۱۷ به رقم ۳۶۰میلیون یورو (۴۲۶میلیون دلار) رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ با رشدی 4درصدی همراه شد.

امسال فروش بلیت در سینماهای ایتالیا به تعداد ۸۶ میلیون و ۴۰۰ هزار رسید که در زمان مشابه سال میلادی گذشته ۹۹ میلیون و ۵۰۰هزار بود. در سینمای ایتالیا فروش 100میلیون بلیت معیار است و بر این اساس ۲۰۱۷ یک سال فاجعه بوده است. 

 

معرفی پولسازترین بازیگران جهان 

وین دیزل، دواین جانسون و گال گدت بیشترین تماشاچیان را به سالن‌های سینما کشانده‌اند.

به گزارش بی‌بی سی، نشریه فوربز اعلام کرد: فیلم‌های وین دیزل با فروش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری و دواین جانسون با فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری باعث شدند این دو به‌عنوان پولسازترین بازیگران سینمای جهان معرفی شوند.

این دو بازیگر بخش عمده موفقیت خود را مدیون حضور در هشتمین قسمت از سری فیلم‌های «سریع و خشمگین» هستند.

پس از آنها گال گدت با فروش یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری فیلم‌هایش قرار دارد که با بازی در فیلم «زن‌شگفت‌انگیز» به شهرت رسید.در فهرست پولسازترین بازیگران جهان اما واتسون با فروش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری«دیو و دلبر» در رتبه چهارم قرار دارد.جانی دپ نیز در رتبه پنجم فهرست پولسازترین بازیگران با فروش یک میلیارد و ۱۰۰میلیون دلاری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» و «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» جای دارد و پس از او دیزی ریدلی، ستاره جوان «جنگ ستارگان» قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید