• پنج شنبه 27 آذر 1404
  • الْخَمِيس 27 جمادی الثانی 1447
  • 2025 Dec 18
پنج شنبه 27 آذر 1404
کد مطلب : 269199
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wmrjr
+
-

بازارنگری؛ گفتارهایی در بازاریابی و سیاست، اجتماع و فرهنگ

سهم بازار از محیط ‌و پدیده‌ها

پیشنهادکتاب
سهم بازار از محیط ‌و پدیده‌ها

بازارنگری اصطلاحی است تخصصی و در عین حال نوآورانه که با این تعریف، در منابع تخصصی فارسی به‌کار نرفته و معادل انگلیسی هم در کتاب‌های بازاریابی ندارد.‌ منظور از آن، پایش بازار، تحقیقات بازار، بازارسنجی، بازارکاوی، بازارشناسی یا مشابه اینها نیست. معنای عمیق آن برپایه «نگرش» است که به نگرش به محیط‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، و فرهنگی به‌مثابه یک «بازار» اشاره می‌کند؛ اینکه محیط سیاست را مانند یک بازار بنگریم، همانطور که می‌توان محیط اجتماع و محیط فرهنگ را هم بازاروار نگریست. بنابراین کارکرد اصلی بازارنگری، کمک به فهم محیط و پدیده‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با بهره‌گیری از نگرش بازار و بازاریابی است.‌کتاب «بازارنگری؛ گفتارهایی در بازاریابی و سیاست، اجتماع و فرهنگ» تالیف نادر جعفری هفتخوانی را انتشارات همشهری در 448صفحه، پاییز‌1404به بهای 500هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید