• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 20 مرداد 1397
کد مطلب : 26453
+
-

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران روز خبرنگار را جشن گرفت

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران روز خبرنگار را جشن گرفت


مراسم روز خبرنگار، چهارشنبه ۱۷ مرداد به میزبانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با حضور گسترده اعضا و روزنامه‌‌نگاران برگزار شد. مراسمی که با اهدای کارت عضویت افتخاری انجمن به علی ربیعی وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای شکل‌گیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران تلاش‌های زیادی کرد به پایان رسید. در ابتدای این مراسم شهریار شمس مستوفی، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با اشاره به مشکلات کنونی مطبوعات و رسانه‌ها در کشور و اهمیت حل آنها برای عبور از شرایط کنونی، انجمن صنفی روزنامه‌‌نگاران استان تهران را فرزند کوچک انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران دانست.

در ادامه این مراسم سعید ارکان‌زاده به نمایندگی از نسل جدید و جوان روزنامه‌نگاران به چالش ریزش مخاطب، بی‌اعتمادی به رسانه‌ها و کاهش تیراژ مطبوعات به‌دلیل محدود کردن رسانه‌ها و سانسور اشاره کرد و گفت: «صدای رسانه‌های رسمی در ایرانِ امروز شنیده نمی‌شود.» دعوت از روزنامه‌نگاران پیشکسوت همچون سیدفرید قاسمی، اصغر ضرابی، فرامرز قره‌باغی، مینو بدیعی و احمد زیدآبادی برای تعریف خاطراتی از دوران کاری‌شان و پرداختن به چالش‌های روزنامه‌نگاری امروز بخش دیگری از این مراسم بود. احمد زیدآبادی در این بخش با اشاره به اینکه بهترین دوران کاری‌اش در دهه70 شمسی و در روزنامه همشهری رقم خورده است که زندگی او از نظر حرفه‌ای و مالی تأمین بوده، گفت: «هم‌اکنون روزنامه‌نگاران برای گذران زندگی مجبور هستند گاهی 3شغل داشته باشند و مجموع حقوقی که دریافت می‌کنند بازهم به اندازه سال‌های دهه70 ما نیست.» او در ادامه به معاونت مطبوعات وزارت ارشاد پیشنهاد داد تا مکانیزمی طراحی شود که بخشی از یارانه اعطایی به مدیران مطبوعات به روزنامه‌نگاران تعلق گیرد تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند. علاوه بر اینها در این مراسم بدرالسادات مفیدی و ماشاءالله شمس‌الواعظین به نمایندگی از اعضای هیأت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران صحبت کردند و خواستار بازگشایی این تشکل صنفی روزنامه‌نگاران شدند.

مفیدی گفت: ما اصراری به ماندن در هیأت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران نداریم بلکه هدف ما تعیین تکلیف وضعیت انجمن است و خواستار بازگشایی این خانه برای روزنامه‌نگاران ایران هستیم. همچنین ماشاءالله شمس‌الواعظین با اشاره به اینکه روزخبرنگار در ایران به‌دلیل ترور محمود صارمی خبرنگار ایرنا از سوی طالبان در حادثه حمله به سفارت ایران در افغانستان نامگذاری شده است، گفت: عجیب است که روز خبرنگار در ایران، روز مرگ خبرنگار است نه روز تولدِ نخستین روزنامه در ایران. در این مراسم که بخش مهمی از حاشیه آن به تجدید دیدارهای اعضای خانواده مطبوعات ایران گذشت، گروه موسیقی پالت چند قطعه‌ای را اجرا کردند و فیلم مستند «ما اینکاره‌‌ایم» ساخته کیوان مهرگان از روزنامه‌نگاران باسابقه درباره شرایط امروز مطبوعات ایران اکران شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید