روانشناسان با اشاره به چالشهای روانی، رفتاری و آموزشی دانشآموزان در بازگشت به مدرسه، بر اهمیت آمادگی تدریجی کودکان و نقش والدین و معلمان در مدیریت این مرحله حیاتی تأکید دارند و معتقدند برخی کودکان بهدلیل استفاده بیش از حد از بازیهای دیجیتال یا فضای مجازی به نوعی اعتیاد رفتاری دچار شدهاند که انگیزه آنها را برای یادگیری، بازیهای فیزیکی و مطالعه بهشدت کاهش داده و دامنه توجه آنها را کوتاهتر کرده است. گاهی کودک به اشتباه بیشفعال تشخیص داده میشود، درحالیکه مشکل، ناشی از قرارگرفتن در معرض محتوای سریع و اعتیادآور فضای مجازی است. والدین باید در این زمینه نقش حمایتی و غیرقضاوتگر خود را ایفا کنند؛ گوشدادن فعال به احساسات کودک بدون تحقیر یا سرزنش، پرهیز از مقایسه، تهدید و فریاد، آموزش مهارتهای اجتماعی، مسئولیتپذیری و بیان احساس، اختصاص ۱۵ تا ۲۰دقیقه وقت با کیفیت روزانه برای کودک، الگوسازی رفتاری در مدیریت خشم، برنامهریزی، حل تعارض و یادگیری ازجمله وظایف والدین است.
# بیخیال_گوشی
در همینه زمینه :