
دردسرهای خرید اینترنتی

این روزها که بیشتر خریدها به شکل اینترنتی درآمده، اگر فروشنده کالا را ارسال نکرد و خریدار در خرید اینترنتی دچار مشکل شد چطور میتواند این موضوع را پیگیری کند؟
نیوشا محسنزاده، عضو کانون وکلای دادگستری در اینباره میگوید: اگر کالایی را بهصورت اینترنتی خریداری کردید اما موفق به دریافت آن نشدید این موضوع از 3روش قابل پیگیری است: اول شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی درصورت داشتن اینماد، دوم شکایت از طریق پلیس فتا و
راه سوم شکایت از طریق مرجع قضایی.
او ادامه میدهد: در مواردی که کالا به شما تحویل داده شده اما از خرید منصرف شدهاید هم طبق مواد ۳۳ و ۳۷ قانون تجارت الکترونیک، خریدار میتواند بدون هیچ دلیلی، حتی غیرموجهه، تا ٧روز پس از تسلیم کالا، از خرید خود منصرف شود و کالا را پس بدهد و فقط باید هزینههای مربوط به ارسال را پرداخت کند. همینطور اگر فروشنده توانایی ارسال کالای خریداری شده توسط خریدار را نداشت، باید همه مبلغ را به وی برگرداند و در نهایت فروشنده به موجب قانون موظف است شرایط پرداخت، تحویل و فسخ قرارداد را بهطور شفاف به شما توضیح دهد.