• دو شنبه 12 خرداد 1404
  • الإثْنَيْن 5 ذی الحجه 1446
  • 2025 Jun 02
سه شنبه 6 خرداد 1404
کد مطلب : 256187
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0VqDy
+
-

شکست «جان بی‌قرار»

کار مشترک مهران مدیری و سجاد افشاریان با وجود طراحی و چیدمان فاخر، مورد توجه مخاطبان قرار نگرفت

گزارش
شکست «جان بی‌قرار»

شقایق عرفی نژاد-روزنامه‌نگار

«جان بی قرار» کار مشترک مهران مدیری و سجاد افشاریان با شکست مواجه شد.پرفورمنس ‌(کنسرت - نمایشی) که در طراحی و اجرا قرار بود فاخر باشد مورد توجه مردم و منتقدان قرار نگرفت و استقبال سرد مخاطبان نشان از ناکامی و عدم توفیق این پروژه دارد.مهران مدیری به عنوان چهره شاخص «جان بی قرار» برای جلب مخاطبان، پاشنه آشیل این پرفورمنس شد تا شکستی دیگر در کارنامه اش ثبت شود.

چهره‌ای متفاوت از مهران مدیری
پرفورمنس «جان بی‌قرار» کار مشترک مهران مدیری و سجاد افشاریان 3 شب در هتل اسپیناس پلاس روی صحنه رفت و قرار گرفتن این2 اسم کنار هم باعث شد نظرات مختلفی از سوی تماشاگران پرفورمنس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود. مهران مدیری از سال‌ها پیش در حوزه موسیقی فعالیت کرده و نتیجه‌اش یک آلبوم موسیقی است به نام «از روی سادگی» که سال 79با همکاری بابک بیات و فردین خلعتبری منتشر شد و همینطور چند کنسرت، ازجمله کنسرتی که سال 97در برج میلاد برگزار شد و تماشاگران بسیاری داشت؛ هرچند نقدهای بسیاری به خوانندگی او آن هم برای برگزاری یک کنسرت وارد شد.
سجاد افشاریان هم بعد از مسابقه خنداننده‌شو در خندوانه محبوبیت زیادی بین تماشاگران به دست آورد و نمایش بک تو بلک با کارگردانی و اجرای او یکی از پرتماشاگرترین و پرفروش‌ترین‌ نمایش‌های چند سال اخیر بود که چندبار در تهران و شهرهای دیگر اجرا شد. بنابراین بسیار طبیعی است که کنار هم قرار گرفتن اسم مهران مدیری و سجاد افشاریان تماشاگران زیادی را به هتل اسپیناس پالاس بکشاند؛ تماشاگرانی که چهره‌ای متفاوت از مهران مدیری که همیشه آنها را خندانده بود می‌دیدند.

مرد هزارچهره
«جان بی‌قرار» با طراحی، آهنگسازی، تنظیم و سرپرستی ارکستر مهیار علیزاده، اجرای مهران مدیری و سجاد افشاریان در شب‌های بیست و هشتم، بیست و نهم اردیبهشت و اول خرداد اجرا شد و در این 3 شب مخاطبان زیادی داشت که بسیاری از آنها نظراتشان را در شبکه‌های مختلف اجتماعی و البته در صفحه مهران مدیری به اشتراک گذاشتند. این نظرات را می‌شود در 3 دسته تقسیم‌بندی کرد:‌ آنها که از اجرا لذت برده بودند، کسانی که به خوانندگی مهران مدیری نقد داشتند و کسانی که اجرا را بیش از حد غمگنانه یافته بودند. هرچند مهران مدیری در توضیحی این پرفورمنس را ترکیبی از آواز و مونولوگ معرفی کرده بود و در پایان اجراها هم از اینکه تماشاگران را غمگین کرده‌اند، از آنها عذرخواهی کرد. به هرحال آنها که اجرا را دوست داشتند به اجرای مهران مدیری اشاره کرده‌ و‌ نوشته بودند مهران مدیری در هر کاری موفق است و این اجرا هم بسیار عالی بود. در میان آنها البته نظراتی با احساسات اغراق‌شده هم کم دیده نمی‌شد. ازجمله کاربری که نوشته است: «در تاریخ هنر ایران مهران مدیری تکرار نخواهد شد. »

خوانندگی کار شما نیست آقای مدیری
 به نظر می رسد بیشتر مخاطبان نظر مساعدی نسبت به اجرای مدیری نداشته‌اند. در یکی از نظراتی که از سوی همین دست تماشاگران نوشته شده می‌خوانیم: «آقای مدیری در این نمایش چیزی برای ارائه نداشتند. تنها چند سروده از مولانا را دکلمه کردند که حتی نمی‌توان نام آوازخوانی را روی آن گذاشت. تنها دکلمه (به‌خوانی) بود و آن هم در اندازه و قامت بزرگانی مثل خسرو شکیبایی نبود. من هیچ‌گونه خلاقیتی در این نمایش از آقای مدیری ندیدم. کار آقای افشاریان اما مثل همیشه پخته بود.» دیگری نوشته است: «تنها خواننده‌ای که با اشتیاق تمام بلیت خریدم و رفتم مهران مدیری بود که بدجوری توی ذوقم خورد.‌ ای کاش حداقل 2 تا قطعه درست می‌خواند.» دیگرانی هم از بازیگری او نوشته‌اند و پیشنهاد داده‌اند فقط بازیگری و کارگردانی کند: «آقای مدیری با تمام احترام ولی خوانندگی و شما جور در نمیاد... لطفا همان بازیگری.» و همینطور این نظر: «استاد طنز ایران لطفا به‌کار بازیگری و ساخت سریال ادامه بدهید. خوانندگی کار شما نیست.»
‌برای عده‌ای هم فضای غمگین این پرفورمنس خوشایند نبود. یکی از تماشاگران نوشته: «من واقعا گریه کردم و نتوانستم جو غمناک اجرا را تحمل کنم و بیرون آمدم و متأسفانه خیلی‌های دیگر هم در میانه اجرا بیرون آمدند.»‌
 

این خبر را به اشتراک بگذارید