
علیرضا زاکانی، شهردار تهران:
فصل شیرینی در همشهری آغاز شد

فصل نویی برای مؤسسه همشهری و پیشتازی در خدمترسانی ایجاد شده که قابل تقدیر است. همزمانی این اقدام با ولادت امام رضا(ع) بسیار میمون و مهم است. تعامل و اطلاعرسانی دقیق به مردم فراتر از مرزهای جغرافیایی از اهداف این تلویزیون است. پیوستگی متن و تصویر با مخاطب ظرفیت جدیدی برای همشهری ایجاد میکند. آموزش یک رکن جدی است و اگر بنا باشد مدیریت مشارکتی محقق شود و توسعه فعالیتها بهدرستی صورت بگیرد، باید ما و مخاطبان از سطحی از آموزش و همروایتی برخوردار شویم. در مدیریت مشارکتی، شهر بر مدار مردم ساخته میشود که این نیاز به پیوستگی و همداستانی با مردم دارد. در مدیریت شهری در راستای مدیریت مشارکتی برای رسیدن به تهران بهعنوان یک الگو گام برداشته میشود. سرگرمی یکی دیگر از اهداف راهاندازی این تلویزیون است که نشاط را برای شهروندان فراهم خواهد کرد.
فصل پاسخگویی در شهرداری ایجاد خواهد شد که بگوییم در این سالها چگونه عمل کردهایم و افق ما چیست. اگر بناست اصل هشتم قانون اساسی که امر به معروف و نهی از منکر است، اجرایی شود، باید مسئولان پاسخ دهند؛ مردم از گوشهگوشه شهر دغدغههای خود را مطرح کنند و ما پاسخ بدهیم. مدیران باید بدانند در یک اتاق شیشهای نشستهاند و باید پاسخگو باشند. شهر چالشهای پیچیدهای دارد. نباید مسائل را پیچیدهتر و بزرگتر نشان داد و نباید در مورد آنها مسامحه کرد. نظام مسائل را باید با نخبگان و اهل دانش در میان گذاشت و باید بهصورت نقد، این موضوع را دنبال کرد. با تلویزیون اینترنتی میتوان بین نخبگان داخل و خارج از کشور ارتباط برقرار کرد. بسیاری از زیباییهایی شهر بر ما پوشیده است و این تلویزیون میتواند در نشاندادن این زیباییها اثرگذار باشد و امکانی فراهم کند که تهران بهعنوان یک مقصد گردشگری، فضایی فعال برای مردم باشد. ما چون در متن تهران قرار داریم به زیباییهای آن کمتر توجه داریم. درخواستم این است که تهران را آنگونه که باید معرفی کنیم. باید مخاطبان دستهبندی شوند و بهویژه برای نوجوانان و جوانان باید برنامه تولید شود. اینها آینده کشور را شکل میدهند و باید با آنها تعامل داشته باشیم و اگر از این ظرفیت استفاده شود، میتواند در آینده جهش ایجاد کند.تلویزیون اینترنتی میتواند ظرفیتهای داخل کشور را در حد توان معرفی کند و از این راه میتوان مسیر همواری برای آینده بهتر ایجاد کرد. شرایط را به نوعی تغییر
داد که ذائقهها مبتنی بر افتخارات و آرمانها شکل بگیرد.
تبلیغات آموزش میدهد و اذهان را میسازد و نباید به آن نگاه بنگاهداری کرد. باید نگاهی به آن داشت که آموزش دهد و تغییر جدی در جامعه ایجاد کند.
همشهری به نخبگان، بانوان، نوجوانان، جوانان و خانواده ارج مینهد؛ اما باید بیش از این ارزشگذاری کند و خانواده را محور تولیدات خود قرار دهد. فصل شیرینی در همشهری آغاز شده و امیدواریم بتواند قلههای پرافتخاری را در عرصه مطبوعات فتح کند. نباید دوگانگی با تلویزیون ملی ایجاد شود؛ بلکه باید تعامل و ارتباط مطلوبی با دیگر رسانهها برقرار کنیم.