
آغاز ثبت سفارش کتب درسی از اول اردیبهشتماه

ثبت سفارش و توزیع کتابهای درسی سال تحصیلی۱۴۰۵-۱۴۰۴تمامی دورههای تحصیلی از اول اردیبهشت آغاز و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir
یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام و پیرو آن کتابهای درسی، از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانشآموز قید شده، توزیع میشود. این روش به والدین کمک میکند تا بدون نیاز به مراجعه حضوری، بهراحتی کتاب فرزندان خود را دریافت کنند.
وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که ثبت سفارش باید با فرض قبولی دانشآموز در سال تحصیلی جاری انجام شود، اما درصورتی که دانشآموز در پایه فعلی موفق نشود، امکان اصلاح سفارش و تغییر پایه در زمان مشخصشده وجود خواهد داشت. این انعطافپذیری به والدین اطمینان میدهد که درصورت بروز هرگونه تغییر، مشکلی در دریافت کتابها بهوجود نخواهد آمد.